لایه‌بردارها، گوش پاک‌کن‌ها، فروکردن انگشت در بینی و بسیاری حرکات معمولی دیگر که برای نظافت شخصی‌تان انجام می دهید ممکن است برای سلامت بدن خطرناک باشد.

شستن هر روز این ۵ قسمت از بدن خطرناک است

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، در این مقاله‌ با برخی ژست‌های بهداشتی آشنا خواهید شد که در عمل یا باید از آن‌ها اجتناب کرد یا آن‌ها را به حداقل ممکن رسانید. با ما همراه باشید.

شاید این موضوع برایتان ناخوشایند باشد ولی باید بدانید که بعضی از قسمت‌های بدن که سابقاً عادت به شست‌وشوی مداوم آن‌ها داشتید، واقعاً به این میزان شست‌وشو نیازی ندارند. اما این قسمت‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟

۱. گوش‌ها

جرم گوش با جمع‌آوری آلودگی‌هایی که وارد گوش می‌شوند و نیز با بیرون راندن این آلودگی به سمت خارج، گوش‌های شما را تمیز و پاکیزه می‌کند. گوش‌های خود را هنگام بیرون آمدن از حمام با حوله پاک کنید و از داخل کردن گوش پاک‌کن یا انگشت به داخل آنها خودداری نمایید، زیرا این امر می‌تواند درنهایت منجر به مشکلات شنوایی یا عفونت گوش شود.

۲. صورت

متخصصان پوست و زیبایی همواره توصیه می‌کنند که صورت را دو بار در روز شست‌وشو دهید، اما تمیز کردن عمیق صورت نباید بخشی از برنامه روزانه شما باشد. لایه‌برداری بیش از اندازه پوست می‌تواند بسیار مضر باشد، زیرا باعث خشک شدن چربی طبیعی پوست و ایجاد بثورات پوستی خواهد شد.

اسکراب صورت، یک یا دو بار در هفته و برای از بین بردن و زدودن پوست‌های مرده تجمع کرده روی صورت، کفایت می‌کند و البته بسیار نیز توصیه شده است. لازم به یادآوری است که اسکراب فرآیندی است که طی آن به پاک‌سازی و اصطلاحاً لایه‌برداری از صورت پرداخته می‌شود.

به‌طور کلی اغلب اوقات پوست‌هایی که چرب هستند، در قسمت‌هایی از صورت، آرنج، قوزک پا و زانو دچار تجمع پوست‌های مرده روی هم می‌شوند که استفاده از اسکراب، این پوسته‌ها را از بین برده و پوستی شفاف و لطیف حاصل خواهد شد. اسکراب خط‌های سطحی ایجاد شده روی پوست را نیز از بین می‌برد.

۳. روده

به گزارش سایت Reader Digest: پاک‌سازی بدن از طریق سم‌زدایی، اتلاف وقت و هزینه است. بدن با عملکرد خود در کبد، کلیه‌ها و روده بزرگ، سموم بدن را به‌طور طبیعی دفع و مجموعه بدن را پاکسازی می‌کند. روده‌ها مملو از باکتری‌های سالم هستند که به پاکسازی بدن کمک می‌کنند؛ در این میان محصولات سم‌زدایی این قابلیت خطرناک را دارند که فلور طبیعی روده را مختل سازند و چه بسا که از بین ببرند. در عوض، به جای دست کاری فلور روده، یک رژیم غذایی سرشار از فیبر را انتخاب کنید تا با تقویت باکتری‌های خوب، به بدن خویش سود و فایده برسانید.

۴. بینی

قرار دادن یا فروکردن انگشت در بینی باعث ایجاد خراش‌هایی کوچک و سطحی می‌شود. در این شرایط میکروب‌ها از خون تغذیه می‌کنند. بنابراین با خاریدن و دستکاری بینی، عملاً باعث تحریک فضای داخلی این عضو حساس خواهید شد. اگر نیاز به تمیز کردن بینی دارید، داخل یک دستمال کاغذی اصطلاحاً فین کنید. 

۵. واژن

واژن این قابلیت را دارد که به‌طور خودکار، خود را تمیز و پاکسازی کند، بنابراین به اصول دوش گرفتن پایبند باشید و از هرگونه راهکار بهداشتی که به نحوی تحریک‌کننده واژن باشد، پرهیز نمایید.

آب ساده معمولاً برای پاکسازی فرج کافی خواهد بود. اگر می‌خواهید از صابون استفاده کنید، حتماً مطمئن شوید که ملایم و بدون عطر باشد چون در غیراین‌صورت بر PH و فلور واژن تاثیرات مخربی خواهد گذاشت. 

اگر بوی بدی به‌طور مداوم از واژن شما به مشام می‌رسد، حتماً به پزشک مراجعه کنید: ممکن است دچارعفونت شده باشید که این عفونت یا ناشی از باکتری است (واژینوس) یا قارچ (عفونت مخمر).

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید