وزارت خزانه داری آمریکا یک شرکت جواهراتی وابسته به رژیم نظامی میانمار را به علت کشتار شهروندان این کشور، در لیست تحریم های خود قرار داد.

تحریم یک شرکت حکومتی میانمار از سوی آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلان داشت که دفتر کنترل دارایی های خارجی امروز شرکت جواهراتی میانما یک نهاد متعلق به دولت میانمار که مسئول تمام فعالیت ها در زمینه سنگ های قیمتی است را تحریم کرد.

طبق بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، سنگ های قیمتی یک منبع اقتصادی مهم برای رژیم نظامی میانمار است که وحشیانه اعتراضات در این کشور را سرکوب می کند و مسئول حملات مرگبار به مردم از جمله کشتار کودکان است.

دو ماه از کودتای اول فوریه (۱۳ بهمن) در میانمار می گذرد و جنبش اعتراضی سراسری در شهرهای مختلف این کشور ۵۴ میلیون نفری همچنان ادامه دارد و به فلج شدن اقتصاد و فعالیت های دولتی منجر شده است.

در هفته‌های اخیر سرکوب اعتراضات در میانمار شدت گرفته و سربازان ارتش و نیروهای پلیس این کشور ده‌ها تن از معترضان به کودتای نظامی در این کشور جنوب آسیا را به قتل رساندند.

ادامه اعتراضات و سرکوب ها در میانمار در حالی است که ساماندهی تظاهرات و همچنین پوشش تصویری اعتراضات توسط شهروند-خبرنگاران به علت قطع اینترنت موبایل دشوار شده، هر چند هنوز ارتباط اینترنتی از طریق غیرموبایل امکان پذیر است. قطع خدمات اینترنت موجب به تاخیر افتادن جلسه استماع برای محاکمه آنگ سان سوچی رئیس برکنار شده دولت میانمار شد که قرار بود از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود.

میانمار از زمان کودتای ۱۳ بهمن در شرایط فوق العاده سراسری بوده و رهبران ارتش این کشور مسئولیت تمام امور دولتی را در دست دارند، اما اعلام حکومت نظامی گسترده در شهر یانگون نشانه ای از عزم رهبران نظامی برای اداره گسترده تر امور امنیتی با سربازان ارتش میانمار بجای نیروهای پلیس است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید