محمود فکری، سرمربی سابق آبی های پایتخت که هنوز خاطرات تلخی از دوران حضورش در استقلال دارد، گفت: آن موقع ما آب می خوردیم، می گفتند چرا می خورد. الان ولی همه چیز خوب شده و گل و بلبل شده است.

محمود فکری: علیه من کودتا کردند/  الان در استقلال همه چیز گل و بلبل شده

به گزارش  سلام نو به نقل از"ورزش سه"، برای محمود فکری هیچ چیز تلخ تر و عذاب آورتر از این نبود که تیمش در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر همواره در میان مدعیان باشد و چند هفته ای هم صدرنشین لقب بگیرد ولی تحت فشار زیادی قرار داشته باشد و در نهایت هم تیمش ۲۶ امتیازی در رتبه های بالایی جدول رده بندی بود که چاره ای جز توافق با مدیران و ترک باشگاه محبوبش پیدا نکرد؛ باشگاهی که هزینه زیادی برای پیوستن به آن در ابتدای فصل متحمل شده بود ولی روزهای بسیار سختی را در آن تجربه کرد.


دیدار هفته شانزدهم که میان استقلال و مس رفسنجان در تاریخ ۱۱ اسفندماه برگزار شد، آخرین حضور محمود فکری روی نیمکت آبی پوشان پایتخت نیز ثبت شد، ولی دوری او از فوتبال خیلی زود طول نکشید و او در هفته بیستم رقابت های لیگ برتر بار دیگر به عنوان سرمربی به فوتبال بازخواهد گشت و در اولین مسابقه به نقش جهانی می رود که شکست در این ورزشگاه یکی از دلایل اصلی پایان کار او در استقلال شد.

محمود فکری: علیه من کودتا کردند/  الان در استقلال همه چیز گل و بلبل شده


امروز جلسه معارفه محمود فکری در شرایطی برگزار شد که او در بخشی از صحبت هایش در مورد فشار ناشی از حضور در استقلال و سفید شدن موهایش اینطور با ناراحتی صحبت کرد:« ما اکثر عمرمان را در استقلال گذراندیم. یک سری ها یا نمی دانند یا شاید خودشان را به خواب می زنند. در این مدت هم موهایم کم سفید نشده است؛ فدای سر استقلالی‌ها.»


کاپیتان سابق استقلال در ادامه و در واکنش به این سوال که هنوز هم اعتقاد دارد برخی ها نمی خواستند او در استقلال نتیجه بگیرد، اینطور پاسخ داد:« خب خیلی ها چه بگوییم توطئه کردند؛ چه بگوئیم کودتا کردند، این اتفاق افتاده و لازم نیست هم دوباره بگوییم. آن موقع ما آب می خوردیم، می گفتند چرا می خورد. الان ولی همه چیز خوب شده و گل و بلبل شده است. کادر هم کاملا استقلالی است. زیاد واردش نشویم. استقلال هم بازی های اسیایی را دارد. من قبلا هم در همینجا گفتم که همه را به یک مبارزه جوانمردانه دعوت کردم. الان هم همینکار را می کنیم. همه چیز امتیاز گرفتن و قهرمانی نیست.

محمود فکری: علیه من کودتا کردند/  الان در استقلال همه چیز گل و بلبل شده

زندگی فقط این نیست. زندگی بالا و پایین زیاد دارد. باید انسانیت، مردانگی و شرافتشان را حفظ کنند. این خیلی مهم است. به بازیکنان باید یاد بدهیم که شرافت داشته باشند و مرد باشند. زندگی بعد از مرگ هم هست. خیلی بعد از مرگ نام نکو گذاشتند و خیلی ها نام های بد. مرگ سراغ همه ما می آید و باید طوری زندگی کنیم که بعد از مرگ از ما نام نیک باقی بماند. هیچ وقت برای کسی چیز بدی نخواستم. همیشه برای همه آرزوی موفقیت داشتم و منتظر باخت هیچ کس نبودم. امیدوارم همه ایرانی ها موفق باشند و اتفاق خوب برای همه ما بیفتد. در حوزه های مختلف اگر نتایج بد باشد، حال همه بد می شود. ما باید دنبال این باشیم که به هم کمک کنیم تا پیشرفت کنیم. دنبال خراب کردن همدیگر و گرفتن پای هم نباشیم. برویم دنبال دست همدیگر را گرفتن و بلند کردن همدیگر.»

محمود فکری: علیه من کودتا کردند/  الان در استقلال همه چیز گل و بلبل شده


او در بخش دیگری از حرف هایش با اشاره به سالم کار کردنش که در استقلال نیز به آن اشاره کرده بود، افزود:» زندگی ظاهرش برد و باخت دارد ولی باید حواستان باشد از اصلتان نیفتید. در جوامع دیگر سالم کار کردن باعث پیشرفتشان شده است ولی در ایران هر جا می روید یک مشکلی هست. اگر من سالم هستم از پدر، خانواده و اجدادم به ارث بردم. امیدوارم این را حفظ کنم و به اطرافیانم انتقال دادم. یک روزی در استقلال بودم و صد هزار نفر برایم هورا می کشیدند. الان مربی هستم و شاید دوباره برگردم مثل حالا که برگشتم به نفت مسجد سلیمان. چیزی که می ماند اما همان نام نیک و کردار و انسانیت است. اگر من به هر قیمتی بخواهم بمانم، نباشم بهتر است.»

محمود فکری: علیه من کودتا کردند/  الان در استقلال همه چیز گل و بلبل شده

دوشنبه ۲۳ فرودین محمود فکری بار دیگر روی نیمکت خواهد نشست و در مقابل سپاهان بی شک انگیزه های زیادی دارد تا ثابت کند حرف هایی که در بالا به آنها اشاره کرده است، طی دوران حضورش در استقلال مانع بزرگی بر سر راه او در رسیدن به اهدافش بوده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید