دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل بین الملل در دیدار با سفیر سوریه در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت در کنار سوریه خواهد ماند.

 حمایت قاطع ایران از سوریه ادامه دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر سوریه در تهران گفت: « آمریکا با اعمال تحریم های اقتصادی ، تحت عنوان قیصر ، جنگ تروریستی علیه سوریه را اکنون با ابزار تروریسم اقتصادی اعمال می کند.»

وی با اشاره به روابط ریشه دار، دوستانه و برادرانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه گفت: «سوریه در خط مقدم جبهه مقاومت است و جمهوری اسلامی ایران با قدرت در کنار سوریه خواهد ماند و به حمایت قاطع خود از ملت ‌و رهبری سوریه ادامه می‌دهد.».

دستیار ویژه رییس مجلس با اشاره به سیاست غیرسازنده ‌و مداخله جویانه آمریکا در منطقه و جهان افزود: «اصرار آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران پدیده جدیدی نیست. ما هم با دموکرات‌ ها و هم با جمهوریخواهان آمریکا مذاکره کردیم. حاکمان کاخ سفید فقط ماسک خود را تغییر می دهند ولی آشکارا پیمان شکنی و خیانت می کنند.»

وی ادامه داد: «اوباما در دوره خود نشان داد که علیرغم استفاده از دستکش مخملی ، دندان های خون آشامی علیه ملت ایران دارد و صرفا دنبال سیاست مذاکره برای مذاکره بود. بی تردید اوباما در زمان خود نقض برجام را کلید زد. ترامپ نامتعادل که محصول لیبرال دموکراسی شکست خورده امریکا بود نیز چهره واقعی آمریکا را نشان داد.»

امیرعبداللهیان همچنین گفت: «امروز آمریکای بایدن بار دیگر از مذاکره مستقیم با ایران سخن می گوید. اما آمریکا فقط یک راه دارد و آن اقدام عملی در لغو کامل تحریم هاست. بایدن همچنین باید نسبت خود را در اقدام کاخ سفید ‌و ترور سردار سلیمانی قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم روشن سازد. ملت ایران هرگز این جنایت را فراموش نخواهد کرد ‌و مسئولیت حقوقی دولت آمریکا بعنوان آمر ‌و عاملان ترور فرودگاه بین المللی بغداد متوجه حکومت بایدن نیز هست.»
 
مدیرکل امور بین الملل مجلس، سفر گروههای دوستی پارلمانی، و کمیسیون های تخصصی دو کشور را عامل مهمی برای افزایش و تقویت تعاملات فیمابین دانست و از سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه به دمشق در آینده نزدیک خبر داد.

شفیق دیوب سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران نیز در این دیدار، با اشاره به امضای سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و چین گفت: « توافق ایران و چین دستاورد بزرگی است که موازنه قوا را تغییر داد».

سفیر سوریه موضع به جا و موثر جمهوری اسلامی ایران در روند مذاکرات هسته ای را مهم  بر شمرد و اظهار داشت: « رفتار آمریکا با ایران در مذاکرات هسته ای نه تنها برای کشورهای 4+1 بلکه برای همه کشورهای منطقه و جهان پر اهمیت و عبرت انگیز است. اتخاذ موضع ایران در لغو کامل تحریم ها ‌و گرفتار مذاکرات طولانی ‌و بی  اثر نشدن، منطقی وعزتمندانه است».

 شفیق دیوب از حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از رهبری، مردم و دولت سوریه  تشکر و تأکید کرد: « درک عمیق مردم سوریه از حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران قابل اغماض نیست و مساعدت دولت، مردم و رهبری جمهوری اسلامی ایران در حافظه تاریخی مردم سوریه برای همیشه باقی خواهد ماند و به آن افتخار می کنیم».

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید