۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 55239266

قهوه یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌های جهان است. هر فنجان قهوه خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا ۱ درصد کاهش می‌دهد.

خواص باورنکردنی مصرف قهوه

قهوه یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌های جهان است که بسیاری از افراد به صورت روزانه آن را مصرف می‌کنند. اگر قهوه یکی از نوشیدنی‌های محبوب شماست ما در اینجا قصد داریم تا برخی از مزایا و معایب آن را به شما بگوییم.

۱. حافظه

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که زیاده روی در نوشیدن قهوه می‌تواند روی حافظه بلند مدت تاثیر منفی بگذارد. در حالی که اکثر ما برای تأمین انرژی مورد نیاز صبح به نوشیدنی کافئین دار (قهوه) اعتماد می‌کنیم، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که قهوه می‌تواند ترکیب مغز شما، به ویژه حجم ماده خاکستری را کمی تغییر دهد.

این مطالعه که در ژورنال Cerebral Cortex منتشر شد نشان داد که پس از ۱۰ روز "خودداری از کافئین"، حجم ماده خاکستری مغز شرکت کنندگان در این مطالعه نسبت به افرادی که کافئین می‌خوردند بیشتر شده بود.

۲. سرطان پروستات

به گفته محققان، خطر ابتلا به سرطان پروستات در کسانی که بیشترین تعداد فنجان‌های قهوه را در روز مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که قهوه نمی‌نوشند، تا ۹ درصد کمتر است. همچنین هر فنجان اضافی خطر ابتلا به این بیماری را تا ۱ درصد کاهش می‌دهد.

۳. دندان‌ها

چای و قهوه، هر دو سرشار از تانینس هستند و به همین موجب لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌شوند

دندانپزشکان به افرادی که به چای و قهوه علاقه دارند توصیه می‌کنند از فنجان‌های درپوش‌دار استفاده کنند. در گذشته توصیه می‌شد که چای یا قهوه را با نی بنوشید، این روش از زرد شدن دندان‌ها جلوگیری می‌کند، اما موجب چروک شدن دور لب می‌شود.

۴. وزن

قهوه منبع اصلی و غنی از کافئین و کاتچین‌ها در رژیم غذایی است. ترکیباتی که خیلی وقت‌ها میزان سوخت و ساز را دو برابر افزایش می‌دهند.

گزارشاتی نشان داده است که نوشیدن ۲ تا ۴ فنجان قهوه می‌تواند مصرف کالری را در طی ورزش شدید و متوسط ۱۷ درصد بالا ببرد؛ که موجب کم شدن وزن بدن میشود.

۵. افسردگی

افرادی که قهوه می‌نوشند کمتر افسرده می‌شوند. با نوشیدن چند فنجان قهوه، حس و حال خوبی خواهید داشت و از افسردگی و اندوه دور می‌شوید. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه مسئول تقویت روحیه و ایجاد هیجان و خوش‌بینی هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید