در این گزارش طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی و نکاتی برای خوشمزه تر شدن آن را به شما آموزش می‌دهیم.

نحوه درست کردن سالاد لوبیا چیتی

به گزارش سلام نو به نقل از پارسینه، در این مطلب می‌توانید با طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی به ۳ روش مختلف با مرغ یا بدون مرغ با سیب زمینی و اسفناج آشنا شوید.

طریقه پخت لوبیا چیتی

برای پخت لوبیا چیتی باید آن را از شب قبل در مقداری آب بخیسانید. چندین بار آب آن را عوض کنید تا نفخ لوبیا گرفته شود و هضم آن نیز راحت شود. سپس لوبیاها را همراه با مقداری آب یا آب مرغ روی گاز قرار دهید. سپس مقداری پیاز خرد شده، سیر رنده شده و در صورت تمایل کمی گشنیز خرد شده به آن اضافه کنید. اجازه دهید لوبیاها برای مدت ۲ تا ۴ ساعت با حرارت ملایم پخته شوند. سپس می‌توانید این لوبیا را آبکش کنید و از آن برای تهیه انواع سالاد لوبیا چیتی استفاده نمایید. اگر دوست دارید روند پخت لوبیا چیتی سریع‌تر انجام شود، بهتر است از زودپز استفاده کنید.

نکات و فوت و فن‌های پخت سالاد لوبیا چیتی

*برای درست کردن سالاد لوبیا چیتی و سیب زمینی می‌توانید به جای سس مایونز از ماست و یا ترکیب آن با سس استفاده کنید. برای خوش طعم‌تر شدن این سالاد نیز می‌توانید کمی شوید تازه خرد شده نیز به سالاد اضافه نمایید. ترکیب سالاد لوبیا چیتی و شوید بسیار خوش طعم می‌شود.

*بهتر است سالاد لوبیا چیتی به صورت سرد سرو شود، بنابراین می‌توانید این سالاد را قبل از سرو برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید و بعد میل کنید.

*برای تزئین سالاد لوبیا چیتی می‌توانید از گوجه گیلاسی، هویج رنده شده و یا سبزیجات خرد شده استفاده کنید.

* سالاد لوبیا چیتی با کالباس نیز یکی از خوشمزه‌ترین انواع سالادها است. برای درست کردن این سالاد می‌توانید از سبزیجات خرد شده، سیب زمینی، هویج و هر چیزی که دوست دارید در کنار لوبیا و کالباس خرد شده استفاده کنید. کالباس عطر و طعم بسیار لذیذی به این سالاد می‌دهد. برای درست کردن سالاد لوبیا چیتی و قارچ نیز می‌توانید از همین روش استفاده کنید.

*خرد کردن پیاز بنفش در سالاد لوبیا چیتی طعم بسیار لذیذی به آن می‌بخشد. در صورت تمایل می‌توانید از پیاز با پیازچه نیز در انواع سالاد لوبیا چیتی استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی با اسفناج


مواد لازم

روغن زیتون: ۳ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری

سس خردل: نصف قاشق چای خوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

لوبیا چیتی پخته شده: ۳ لیوان فرانسوی دسته دار

اسفناج ریز: ۴ لیوان فرانسوی دسته دار

جعفری خرد شده: نصف لیوان فرانسوی دسته دار

پیازچه: ۲ تا ۳ عدد

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی باید در یک کاسه مقداری روغن زیتون را با آب لیمو ترش تازه و سس خردل ترکیب کنید. مواد را خوب با هم مخلوط نمایید و بعد کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

برای درست کردن سالاد لوبیا چیتی با اسفناج باید از اسفناج پخته شده استفاده کنید. برای این کار باید اسفناج‌های ریز را به همراه مقداری نمک و آب داخل یک قابلمه بریزید. سپس قابلمه را با حرارت متوسط برای ۲ تا ۴ دقیقه روی شعله گاز قرار دهید. سپس اسفناج‌ها را آبکش کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید.

در این مرحله از طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی باید در یک ظرف اسفناج‌های پخته شده را با لوبیا چیتی پخته شده ترکیب کنید. سپس پیازچه خرد شده، آب لیمو ترش تازه و سسی را که از قبل آماده کردید، به سالاد اضافه کنید. مواد را خوب با هم ترکیب کنید و این سالاد خوشمزه را نوش جان کنید.

طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی و سیب زمینی


مواد لازم

لوبیا چیتی پخته شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

هویج پخته شده: ۲ عدد

ذرت پخته شده: نصف لیوان فرانسوی دسته دار

خیار شور: ۵ عدد

سیب زمینی متوسط: ۴ عدد

کاهو پیچ: ۱ عدد

زیتون: ۵ عدد

گوجه گیلاسی: ۵ عدد

نمک، فلفل و آویشن: به مقدار لازم

سس مایونز: به مقدار لازم

آب لیمو ترش تازه: به مقدار لازم

طرز تهیه

در اولین مرحله از تهیه سالاد لوبیا چیتی و سیب زمینی باید سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید. هویج‌ها را نیز با آب فراوان بشویید و پوست هویج را با کمک پوست گیر بکنید. سپس سیب زمینی‌ها و هویج‌ها را به همراه مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید و با شعله متوسط روی گاز قرار دهید. تقریباً ۴۵ دقیقه زمان برای پخت سیب زمینی‌ها لازم است. اگر در این زمان احساس کردید که هویج‌ها پخته شدند، می‌توانید آن‌ها را از داخل قابلمه بردارید و اجازه دهید سیب زمینی‌ها نیز به خوبی نرم و پخته شوند. می‌توانید به جای هویج پخته شده در این سالاد از هویج خام رنده شده نیز استفاده کنید.

در دومین مرحله از روش پخت سالاد لوبیا چیتی و سیب زمینی باید کاهوهای شسته شده را خرد کنید. به دلیل وجود کاهو در این سالاد به آن سالاد لوبیا چیتی با کاهو نیز گفته می‌شود. بعد از خرد کردن کاهوها باید خیارشورها را به صورت نگینی خرد کنید. سپس در یک کاسه بزرگ کاهوی خرد شده را با خیار شور، گوجه گیلاسی، زیتون خرد شده ترکیب کنید. سیب زمینی‌ها و هویج‌های پخته شده را به صورت نگینی برش دهید و به سالاد اضافه کنید. می‌توانید برای مزه دادن بیشتر به سالاد، گوجه گیلاسی‌ها را نیز به دو نیم تقسیم کنید و بعد به سالاد اضافه نمایید. در نهایت نیز می‌توانید به مقداری که دوست دارید سس مایونز و آب لیمو ترش تازه به همراه نمک، فلفل و آویشن به سالاد اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کنید. استفاده از پودر سیر نیز موجب خوش طعم و عطر شدن این سالاد می‌شود.

طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی با مرغ


مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر

سینه مرغ پخته شده: ۱ عدد

سیب زمینی پخته شده: ۳ عدد متوسط

لوبیا چیتی پخته شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

نخود فرنگی: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

خیار شور خرد شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

پیازچه: ۱ تا ۲ عدد

جعفری خرد شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

شوید خرد شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

مغز تخمه: به مقدار لازم

سس مایونز: به مقدار لازم

آبلیمو، نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه

در اولین مرحله از درست کردن سالاد لوبیا چیتی با مرغ باید مرغ را بپزید. سپس همه مواد را به صورت نگینی خرد کنید. ابتدا مرغ‌های پخته شده را به صورت مربعی و نگینی خرد نمایید. سپس سیب زمینی‌ها را بعد از پختن در آب به صورت نگینی برش دهید. جعفری و شوید را با آب فراوان بشویید و سپس کاملاً ریز خرد کنید. پیازچه‌ها و خیارشورها را نیز به همین روال به صورت نگینی خرد نمایید و همه مواد را با هم ترکیب کنید.

در دومین مرحله از طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی با مرغ باید لوبیا چیتی‌های پخته شده را آبکش کنید و به سایر مواد اضافه نمایید. سپس برای درست کردن سس این سالاد نمک، فلفل سیاه، آبلیمو و سس مایونز را با هم ترکیب کنید. سپس سس را به سایر مواد اضافه کنید و همه را با هم ترکیب نموده و در یخچال قرار دهید تا خنک شود. در نهایت می‌توانید برای تزئین سالاد لوبیا چیتی آن را با مقداری شوید خرد شده و خیار شور و گوجه گیلاسی تزئین کنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید