سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: کشتی‌های آمریکا اقدامات تحریک‌آمیز دارند و پیام کاملا اشتباهی به نیروهای استقلال‌طلب تایوان ارسال کرده و صلح و ثبات را در تنگه تایوان تهدید می‌کنند.

چین آمریکا را مقصر تنش‌ها با تایوان دانست

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دولت چین ایالات متحده را بابت تنش‌ها بر سر تایوان سرزنش کرد. پیش از آن یک کشتی جنگی آمریکایی به این جزیره مورد ادعای چین نزدیک شده بود و پکن پرسیده است که آیا می‌تواند در یک "نمایش قدرت" در خلیج مکزیک کشتیرانی کند یا خیر.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جزیره خودگردان تایوان بارها از فعالیتهای نظامی پکن در ماه های اخیر شکایت کرده است. نیروی هوایی چین تقریبا هر روز وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان میشود.

روز دوشنبه چین گفت، یک ناو گروه آمریکایی به این جزیره نزدیک شده و روز چهارشنبه یک کشتی جنگی آمریکایی در تنگه تایوان که این جزیره را از چین جدا می کند، عبور کرد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری خود گفت، کشتی های آمریکا اقدامات تحریک آمیز دارند و پیام کاملا اشتباهی به نیروهای استقلال طلب تایوان ارسال کرده و صلح و ثبات را در تنگه تایوان تهدید میکنند. آیا یک کشتی جنگی چین میتواند در یک نمایش قدرت به خلیج مکزیک برود؟

در سال ۲۰۱۵ در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا، پنج کشتی نیروی دریایی چین به آب های بین المللی در دریای برینگ در نزدیکی آلاسکا وارد شدند و این اولین تحرک این چنینی ارتش چین بود. نیروی دریایی آمریکا غالبا در اقدامی که آن را "عادی" می نامد، از تنگه تایوان عبور میکند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید