دکتر نادر توکلی، معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: داروهای ضد ویروس کرونا در اختیار بیماران سرپایی قرار می گیرد.

تصمیم مهم برای درمان بیماران کرونایی در ایران گرفته شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: داروهای آنتی ویرال یا ضد ویروس کرونا مانند فاویپیراویر در دسترس بیماران سرپایی قرار می‌گیرد تا مبتلایان راحت تر روند درمان را طی کنند.

دکتر نادر توکلی افزود: در صورتی که این داروها توسط پزشکان متخصص کلینیک ها تجویز شود، بیماران سرپایی کرونا می توانند آنها را از داروخانه های سراسر کشور تهیه کنند.
وی ادامه داد: این اقدام با هدف دسترسی سریع تر بیماران سرپایی به داروهای ضد ویروس و تسریع در روند درمان انجام می شود.

انجام آزمایش تشخیصی کرونا از مسافران نوروزی
معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران یکی از موضوعاتی که به طرح شهید سلیمانی اضافه شده را گرفتن آزمایش تشخیصی کرونا از افرادی بیان کرد که به سفرهای اخیر رفتند و به محل زندگی خود برگشتند.
توکلی اظهار داشت: این موضوع به عنوان معیاری جدید به طرح شهید سلیمانی افزوده شده و افرادی که سابقه سفر در ۲۰ روز اخیر دارند، حتما باید آزمایش کرونا بدهند.
وی شناسایی به موقع بیماران یا به عبارتی بیماریابی سریع را از مهم ترین اهداف این اقدام اعلام کرد و گفت: این افراد اگر هم هیچ علامتی نداشته باشند، می تواند به خدمات سرپایی ۱۶ و ۲۴ ساعته در تهران مراجعه و آزمایش کرونا بدهند.  

درصد مبتلایان بسیار بالاست 
معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، دورهمی ها و دید و بازدید ایام نوروز را مهم ترین عامل افزایش بیماری در روزهای اخیر اعلام کرد و یادآور شد: تجمعات خانوادگی سبب بروز این شیوع شده به عبارتی این موضوع عامل مهمی برای افزایش بستری ها شده است.
توکلی به همشهریان توصیه کرد که به هیچ وجه در تجمعات حضور پیدا نکنند و استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها و فاصله گذاری اجتماعی را به شدت رعایت کنند تا از آسیب این ویروس در امان باشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید