بنابر اعلام وزارت دفاع انگلیس، جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور در عراق طی عملیاتی ده روزه به دهها پناهگاه تروریست‌های داعش حمله کرده‌اند.

حضور نیروی هوایی انگلیس در عملیات ضد داعش در عراق

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از روزنامه گاردین، وزارت دفاع انگلیس روز پنج شنبه اعلام کرد که جنگنده های نیروی هوایی سلطنتی انگلیس و سایر کشورهای عضو ائتلاف ادعایی علیه داعش در ماه مارس طی یک عملیات ده روزه که بزرگترین حمله هوایی این ائتلاف علیه داعش ظرف دو سال گذشته بشمار می رفت، حدود ۱۰۰ پناهگاه تروریستهای داعش را هدف قرار دادند.

طبق اعلام وزارت دفاع انگلیس، این حمله ها روز ۲۲ مارس ۲۰۲۱ به پایان رسید.

«سیمون استراسدین» فرمانده یگان هوایی انگلیس که هدایت حملات هوایی جنگنده های این کشور را برعهده داشت، گفت که برای پایان این جنگ طولانی مدت «نمی تواند برنامه زمانی دقیقی ارائه دهد» و اینکه «با توانمند شدن نیروهای عراق در جهت برقراری ثبات در کشورشان پیروزی در این جنگ امکانپذیر خواهد بود».

شایان ذکر است که عراق از سال ۲۰۰۳ و در پی تهاجم نظامی آمریکا، انگلیس و سایر نیروهای بین المللی پیوسته شاهد ناآرامی و درگیریهای مرگبار بوده است؛ وضعیتی که با ظهور گروهک تروریستی داعش در عراق و کشور همجوارش، سوریه، در سال ۲۰۱۳ رو به وخامت گذاشت.

هنوز شمار دقیق کشته شدگان در این عملیات ده روزه اعلام نشده است؛ اما به گفته استراسدین، بین ۵۰ تا ۱۰۰ پناهگاه و مجتمع اقامتی تروریستهای داعش در این عملیات ده روزه هدف قرار گرفتند.

این احتمال وجود دارد که دهها تن در این حمله های هوایی کشته شده باشند. استراسدین همچنین پیش بینی کرد که انگلیس در سال ۲۰۲۱ در عملیاتهایی شرکت خواهد کرد که شمار قربانیان آن در مقایسه با کشته شدگان حملات انگلیس در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ - حدود ۶۷ نفر- بیشتر خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید