فرهاد قلی نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پساب ناشی از پیت نفتی یکی از شرکت‌های نفتی جزیره خارک به دریا تخلیه می شود.

فاجعه محیط زیستی در جزیره خارک؛ تخلیه پساب نفتی به دریا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تخلیه پساب نفتی به دریا در جزیره خارک باید هر چه سریع‌تر متوقف شود.

فرهاد قلی نژاد روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با وجود تاکیدهای اداره کل حفاظت محیط زیست استان و بر خلاف قوانین و مقررات، پساب ناشی از پیت نفتی یکی از شرکت‌های نفتی جزیره خارک به دریا تخلیه و موجب آلودگی محیط زیست دریا شده است.

وی بیان کرد: با تخلیه پساب نفتی یکی ازشرکت‌های فعال در جزیره خارک به دریا در ۲ روز گذشته بلافاصله این موضوع رصد و به مسئولان شرکت اعلام شد تا هر چه سریع‌تر جلوی تخلیه آن را بگیرند.

قلی نژاد ادامه داد: تخلیه فاضلاب و هر گونه پساب نفتی به دریا ممنوع است و طبق قانون و مقررات با متخلفان برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: جزیره خارک زیستگاه آبسنگ‌های مرجانی است و هر گونه آلودگی دریا موجب خسارت به آبزیان و زیستگاه مرجانیان منطقه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرتاکید کرد: این اداره کل وفق قوانین و مقررات با مطالبه خسارت وارده، بر علیه شرکت‌های آلوده کننده پیگیری قضایی خواهد کرد و آلوده‌کنندگان دریا باید منتظر پیگیری‌های جدی حافظان محیط زیست استان باشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید