کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برزیل با افزایش آمار مرگ و میر کرونا در این کشور درباره این وضعیت خطرناک هشدار دادند.

آمار وحشتناک مرگ و میر کرونا در برزیل؛ فاجعه‌ای شبیه به انفجار هسته‌ای

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، با افزایش آمار روزانه مرگ و میر کرونایی ها در برزیل به بیش از ۴ هزار نفر، کارشناسان حوزه بهداشت و درمان این کشور ضمن هشدار درباره این وضعیت خطرناک، برزیل را به "فوکوشیمای بیولوژیک" و یک انفجار هسته ای تشبیه کردند.

دانشمندان بهداشت و درمان با اوج گیری شمار مرگ و میر بیماران کووید – ۱۹ برزیل به بیش از چهار هزار تن، پیش بینی می کنند که شمار تلفات این کشور آمریکای لاتین به زودی آمار  آمریکا عبور خواهد کرد.

وزارت بهداشت برزیل شمار مرگ و میر روز سه شنبه این کشور را چهار هزار و ۱۹۵ تن اعلان کرد که بسیار بالاتر از تلفات روز پیش از آن (دوشنبه) بود و مجموع تلفات این کشور را نزدیک به ۳۳۷ هزار تن رسانده است.

میگوئل نیکوللیز پزشک برزیلی و استاد دانشگاه دوک که از نزدیک تحولات مربوط به همه گیری کرونا را پیگیری می کند، این وضع کشورش را به حادثه انفجار رآکتور هسته ای تشبیه کرد که واکنش های زنجیره ای غیرقابل مهار را فعال کرده و افزود: این مانند فوکوشیما (رآکتور هسته ای آسیب دیده ژاپن) البته از نظر بیولوژیک و زیستی است.

برزیل با وجود داشتن شهروندان به نسبت دو سوم جمعیت ایالات متحده، از لحاظ شمار تلفات کل با فاصله اندکی از آن قرار دارد که در مجموع بیش از ۵۵۵ هزار کشته داده است.

برزیل از اواخر فوریه به این سو با توجه به پدیدار شدن گونه های ویروسی محلی با قدرت سرایت و انتشار بیشتر محلی از یک سو و تلاش های ضعیف برای اجرای مقررات فاصله گذاری اجتماعی از سوی دیگر، که موجب همه گیری گسترده و غیرقابل مهار بیماری شده، هر هفته رکورد تلفات روزانه خود را شکسته است.

بر اساس برآورد رویترز، با مهار همه گیری در آمریکا با واکسیناسیون گسترده و انبوه، برزیل به مرکز اصلی همه گیری تبدیل شده به گونه ای که یک مرگ از هر چهار مورد در جهان را به خود اختصاص داده است.

در حالی که کارشناسان بهداشت همگانی، پوشیدن ماسک صورت و اجرای قرنطینه را بهترین راه کاهش انتقال و انتشار ویروس می دانند، ژائر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل هنوز هم به اجباری کردن این مقررات، تن نمی دهد و مقام های بلندپایه برزیل به رغم اوج گیری اخیر همه گیری، هنوز تاکید می کنند که اوضاع می تواند به زودی به حال عادی بازگردد.

بر اساس مدل سازی موسسه معتبر سنجش و ارزیابی بهداشتی (آی اچ ام ئئ) وابسته به دانشگاه واشنگتن، برزیل تا چند روز دیگر، رکورد هفت روزه مرگ های کووید – ۱۹ ایالات متحده را خواهد شکست که در ژانویه به روزانه سه هزار و ۲۸۵ تن رسیده بود.

این نهاد دانشگاهی پیش بینی کرده است که تا اول ژوئیه (تابستان) شمار تلفات برزیل به ۵۶۳ هزار تن و ایالات متحده به ۶۰۹ هزار تن خواهد رسید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید