به گفته وزیر امنیت داخلی آمریکا، جو بایدن، رییس‌جمهور این کشور احتمالا قصد دارد تا دیوار مرزی مکزیک را تکمیل کند.

احتمال موافقت بایدن با تکمیل دیوار مرزی مکزیک

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از راشاتودی، «الهاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده که دولت بایدن احتمالا با تکمیل فواصل موجود در دیوار مرزی مکزیک موافقت خواهد کرد.

وزیر امنیت داخلی آمریکا به کارمندانش گفته است او ممکن است ساخت و ساز دیوار مرزی برای پر کردن فواصل موجود در دیوار فعلی را از سرگیرد.

او در گفتگو با کارمندان اداره مهاجرت و گمرکات آمریکا، با این پرسش روبرو شد که چه برنامه‌هایی برای دیوار مرزی دارد و در پاسخ گفت هرچند رئیس جمهور بایدن فوریت آن را برداشت و انتقال بودجه پنتاگون برای این دیوار را متوقف کرد، اما هنوز امکان اتخاذ تصمیماتی درباره اتمام «فواصل دیوار» وجود دارد.

بایدن در کمپین‌های انتخاباتی خود وعده داده بود حتی یک وجب به دیوار مرزی اضافه نخواهد کرد اما در حال حاضر تخصیص بودجه برای تکمیل آن از سوی کنگره تصویب شده است.

در دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا حدود ۴۶۰ مایل دیوار در مرزهای مشترک مکزیک و آمریکا ایجاد شد تا از ورود غیرقانونی پناهجویان جلوگیری کند. ماه ژانویه مقامات گمرک و محافظت از مرزها اعلام کرد در حال نهایی کردن طرح ساخت ۳۰۰ مایل دیگر از این دیوار است.

دموکرات‌های آمریکا در دوره ترامپ علاوه بر انتقاد شدید از صرف مالیات مردم برای ساخت این دیوار، به نحوه نگهداری پناه‌جویان در کمپ‌های مرزی نیز اعتراض داشته و آن را غیرانسانی توصیف کرده بودند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید