مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین E برای بزرگسالان ۱۵ میلی گرم است، بانوان باردار نیز به میزانی مشابه نیاز دارند، اما برای مادران شیرده برابر با ۱۹ میلی گرم است.

منابع مفید ویتامین E کدامند؟ | مقدار مصرف روزانه توصیه شده ویتامین E چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، ویتامین E یک ماده غذایی است که کمک می کند سلول های بدن شما در مقابل رادیکال های آزاد مضر ایمن شوند. ویتامین E همچنین کمک می کند که بدن شما به جنگ با میکروب ها برود و رگ های خونی شما باز و عاری از توده و لخته خون شود. ممکن است آن را به نام  ویتامین محلول در چربی شنیده باشید، چرا که این ویتامین به چربی نیاز دارد تا در بدن شما حل شود.

آیا به اندازه کافی ویتامین E دریافت می‌کنید؟  

بیشتر مردم برای سلامتی خود ویتامین E را به اندازه کافی در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند. اگر سطح ویتامین E بدن شما کم است، احتمالا به این دلیل است که بدن شما به سختی می‌تواند ویتامین را جذب کند و یا به چربی نیاز است تا بتواند آن را تجزیه کند.

این موضوع ممکن است ناشی از مشکلات ژنتیکی و یا بیماری هایی مثل کرون یا فیبروز سیستیک باشد. اگر نوعی از بیماری سطح ویتامین E را با مشکل رو به رو سازد ، دکتر در وهله اول تمرکز خود را بر روی معالجه علت اصلی بیماری خواهد گذاشت .

اگر به اندازه کافی ویتامین E دریافت نکنیم چه اتفاقی می افتد؟  

در طول زمان اگر نوعی بیماری داشته باشید که سطح ویتامین E را پایین نگه دارد، ممکن است به بیماری های بیشتری دچار شوید و شروع به از دست دادن کنترل و یا هماهنگی حرکات بدن کنید که به آتاکسی معروف است.

آسیب های عصبی می‌تواند مسبب درد و ضعف در دستان و پاها  شود که این بیماری به نوروپاتی محیطی معروف است، همچنین مشکلات بینایی ( رتینوپاتی ) اگر متوجه هر یک از این علائم شدید با دکتر خود صحبت کنید، که می‌تواند علل دیگری نیز داشته باشد  .

چه مقدار باید ویتامین E دریافت کنیم؟  

مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین E برای بزرگسالان ۱۵ میلی گرم است. بانوان باردار نیز به میزانی مشابه نیاز دارند، اما برای مادران شیرده برابر با ۱۹ میلی گرم است. بیشتر مردم به راحتی میزان لازم از ویتامین E را از رژیم غذایی روزانه خود دریافت می‌کنند و از این رو، کمبود آن نادر است.

منابع مفید ویتامین E کدامند؟  

گل آفتابگردان ، گل رنگ و روغن جوانه گندم منابع اصلی ویتامین E هستند ، ذرت و روغن سویا هم موارد دیگری هستند که مورد استفاده قرار می گیرند. مارچوبه ، آووکادو و انواع آجیل علی الخصوص بادام هم هچنین منابع خوبی هستند. غذا های غنی شده‌ای هستند که ویتامین E به آن اضافه شده است، مانند غلات صبحانه، آب میوه و کره.

مکمل های دارویی چطور؟  

شما احتمالا به مکمل ویتامین E احتیاج پیدا نمی‌کنید، به این دلیل که خیلی کم پیدا می شوند کسانی که مشکلات سلامتی ناشی از فقدان ویتامین E داشته باشند. به علاوه ،بهترین روش این است که همیشه مواد مغذی را از غذا دریافت کنیم به جای مکمل‌های دارویی.

اما  در شرایط خاص، یک مکمل می‌تواند کار راه انداز باشد. فقط باید اول با دکتر خود هماهنگی ایجاد کنید، به خاطر اینکه مصرف زیاد آن می‌تواند مسبب مشکلات جدی شود، مخصوصا اگر شما بیماری های دیگری داشته باشید و یا دارو خاصی را مصرف کنید.

چه مقدار از ویتامین ، زیاده روی محسوب می شود؟  

امکان ندارد که شما از طریق غذایی که می خورید بتوانید در مصرف ویتامین E زیاده روی کنید ، اما این امر از طریق مصرف مکمل های دارویی امکان پذیر است. مصرف بیش از حد موجب می گردد که بعد از یک جراحت ساده بیشتر از حد معمول خونریزی داشته باشید. در طی پیامد های ناگوار دیگر خطر سکته را نیز بالا می‌برد. مطالعات نشان داده است فقط مصرف IU ۴۰۰ در روز خطر ابتلا  به سرطان پروستات و یا حتی بدتر بیماری های مربوط به بینایی همچون ورم رنگیزه‌ای شبکیه را افزایش می‌دهد .

آیا مصرف ویتامین E بر روی دارو ها تاثیر می گذارد؟  

مکمل ها می توانند تاثیر گذار باشند. مصرف آنها با داروهای ضد لخته شدن خون مثل وارفارین احتمال خون ریزی را افزایش می‌دهد. داروهای کلسترول که استاتین نامیده می شوند،ممکن است با ویتامین E ناسازگار باشد و همین موضوع با مصرف سلنیوم، ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها نیز صدق می کند.

حتی ممکن است در فرایند درمان سرطان همچون شیمی درمانی و رادیوگرافی تداخل ایجاد کند. همیشه قبل از اینکه داروی جدیدی را اضافه کنید ، با دکتر خود درباره داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید مشورت کنید .

محافظت در برابر بیماری؟  

به نظر نمی آید که مکمل های ویتامین E بتواند از بدن در مقابل بیماری های قلبی و یا سرطان محافظت کند ، به هرحال دانشمندان به تحقیق خود درباره آن ادامه می دهند. همین موضوع در مورد بیماری های مغزی همچون آلزایمر و بیماری های عصبی مثل پارکینسون و بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک در بعضی از افراد، همچنین دوز بالای مکمل های ویتامین E فرایند شرایطی که تباهی لکه زرد مربوط به سن نامیده می‌شود را کند می سازد که موجب نابینایی می شود .

نوزادان حاصل از زایمان زودرس  

ممکن است نوزادانی که قبل از موعد مقرر متولد می شوند، به اندازه کافی ویتامین E نداشته باشند. اغلب ، شیر مادرانی که دچار زایمان زودرس شده اند مغذی است ، اما گاهی اوقات نوزاد تازه متولد شده شما ممکن است به مقدار بیشتری احتیاج پیدا کند تا سالم بماند . هرگونه مکمل باید دقیقا طبق مقداری که دکتر تجویز کرده است باشد زیرا مصرف بیش از حد ویتامین می‌تواند برای نوزاد شما بد باشد .

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید