بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سهام در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ با افت ۱۰ هزار و ۸۹۹ واحدی همراه شد.

گزارش بورس ۱۸ فروردین ۱۴۰۰؛ قرمزی بورس ادامه‌دار است!

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم روند رو به ریزش شاخص را آغاز کرد، به گونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش ۱۰ هزار و ۸۸۹ واحد به رقم یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۸۹۶ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۱۲۵۶ واحد به رقم ۴۳۷ هزار و ۱۱۵ واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به رقم ۴ میلیون و ۹۹۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۴۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

گزارش بورس ۱۸ فروردین ۱۴۰۰؛ قرمزی بورس ادامه‌دار است!


نقشه معاملات امروز بورس تهران

اگر ارزش معاملات امروز فرابورس که به بیش از ۱۳ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان رسید را هم در نظر بگیریم معامله‌گران دو بازار امروز بیش از ۱۵ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند اما میزان ریزش شاخص‌ها زیر یک درصد بوده است بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم وزن فقط ۰.۲۹ درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۸۶ درصد افت کردند.

گزارش بورس ۱۸ فروردین ۱۴۰۰؛ قرمزی بورس ادامه‌دار است!


وضعیت پالایش یکم امروز

خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری پالایش یکم هنوز با ۲۷ درصد زیان همراه هستند، قیمت هر واحد که روز اول ۱۰ هزار تومان فرخته شد،‌امروز به نرخ ۷۳۴۶ تومان فروخته شد.در حالی که مدیران دولتی بارها قول دادند،‌خرید پالایش یکم با تخفیف ۲۰ درصدی دولت،‌ سود خواهند برد.

همچنین شاخص آزاد شناور ۰.۷۶ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس فقط ۰.۹ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۸۲ درصد کاهش یافت.

نمادهایی که قبلا شاخص‌ساز بودند امروز در کاهش شاخص اثرگذار بودند، به گونه‌ای که نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، شستا، پتروشیمی خلیج‌فارس، معدنی دماوند، پالایش نفت اصفهان و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل شستا، ملی مس ایران، زامیاد، معدنی اپال کانی پارس، معدنی دماوند، تأمین سرمایه امین و پتروشیمی بوعلی‌سینا بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل با ۷ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۹۲۴ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک  میلیون و ۲۱۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۵۶۸ میلیون سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۳ هزار و ۵۷۸  میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، هلدینگ معدنی خاورمیانه، سنگ‌آهن گهرزمین، مدیریت انرژی امید تابان حور، به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای آریاساسول، پتروشیمی مارون و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابوس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل برق و انرژی پیوندگستر پارس، پلیمر آریا ساسول، توسعه مسیر برق گیلان، مدیریت انرژی امیدتابان هور، امتیاز تسهیلات مسکن اسفند، سرمایه‌گذاری صبا تأمین و تولید برق ماهتاب کهنوج بوده‌اند.

گزارش بورس ۱۸ فروردین ۱۴۰۰؛ قرمزی بورس ادامه‌دار است!


روند یکساله شاخص بورس

به گزارش فارس، بورس تهران به دلیل خبرهای سیاسی و مذاکرات برجام و عدم رفع تحریم‌ها روند کاهشی پیدا کرده و علیرغم اینکه اکثر کارشناسان می‌گویند اکثر سهام موجود در بازار به قیمت کف رسیده و ارزنده شده‌اند اما با این حال شاخص بورس همچنان ریزش می‌کند. گر چه میزان رشد شاخص بورس در سال گذشته ۱۵۵ درصد بود که نشان می‌دهد به طور میانگین بازدهی سرمایه گذاری در بورس ظرف یکسال ۱.۵ برابر بوده است که هیچ بازار دیگری چنین بازدهی را نمی‌دهند.

از طرفی سرمایه‌گذاری در بورس حتما باید همراه با مطالعه، تحقیق و مشاوره و از محل پس‌اندازها صورت گیرد.

همچنین رئیس سازمان بورس دیشب در جلسه شورای عالی بورس اعلام کرده کسانی که می‌خواهند به عنوان متقاضی برای حضور در مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت ثبت‌نام کنند تا ۲۸ فروردین در سامانه ستان در سازمان بورس اوراق بهادار نام‌نویسی کنند.

همچنین مقرر شده است بانک‌ها با وثیقه گرفتن سهام عدالت کارت اعتباری به دارندگان این سهام اختصاص دهند که لازمه آن ثبت‌نام در سامانه سجام و ارائه تقاضا اعلام شده است.

انتهای پیام/ب

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید