بانک مرکزی بزودی مجوز استفاده از رمزارزهای تولید داخل برای واردات کالا را صادر می کند.

بانک مرکزی مجوز واردات کالا با رمزارز داخلی را صادر می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، بانک مرکزی بزودی مجوز واردات کالا با رمزارزهای داخلی تولیدشده را از طریق بانکها و صرافی های مجاز ارایه خواهد داد و قرار است آیین نامه مرتبط با آن را در شورای عالی پولشویی به تصویب برساند.

ایران هم به زودی به باشگاه دارندگان رمزپول‌های ملی خواهد پیوست. آنگونه که مقامات بانک مرکزی می‌گویند، قرار است تا آخر فروردین ماه آئین نامه مرتبط با آن را در شورای عالی پولشویی به تصویب برساند.

ابهام در استفاده مردم از رمزارزها همچنان پابرجا است و دولت ایران نیز هر گونه معامله و خرید و فروش با ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرده است؛ اما به موازات بخش تولید رمزارز مجاز دانسته شده و بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته میان وزارتخانه‌های متولی، هم اکنون وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوزهای مرتبط با استخراج ارزهای دیجیتال را صادر کرده است؛ اما این ارزهای تولید شده، به هیچ عنوان اجازه معامله ندارند.

به همین دلیل بانک مرکزی ظرف ماههای گذشته تمامی درگاه‌های پرداخت که عملیات مرتبط با معاملات رمزارز را انجام می‌دادند را مسدود کرده و در عین حال با صرافی‌هایی که این عملیات را انجام می‌دادند برخورد کرده است؛ اما اکنون آنگونه که خبرنگار کسب اطلاع کرده است، بانک مرکزی به زودی مجوز استفاده از رمزارزها برای واردات کالا را به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز آنها صادر خواهد کرد.

یک مقام مسئول در نظام بانکی اعلام کرد: اگرچه بانک مرکزی به هیچ عنوان معاملات فعلی رمزارزها را تائید نمی‌کند؛ اما مخالفت جدی برای معاملات آن بر اساس ضوابط خاصی که تدوین می‌شود، ندارد؛ چراکه بانک مرکزی معتقد است که آینده اقتصادهای دنیا با رمزارزها گره خورده است و باید ایران هم به این خیل بپیوندد؛ اما ضوابط و شرایط آن باید دقیق مشخص شده و این اطمینان حاصل شود که مخاطرات جدی برای اقتصاد نخواهد داشت.

وی افزود: در عین حال برای تولید رمزارز در داخل کشور، آئین نامه‌ای نیز به تصویب رسیده و هم اکنون نیز بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال پیگیری تصویب آئین نامه‌ای برای مبادله رمزارزهایی هستند که در داخل کشور تولید می‌شود؛ بنابراین قرار است که این آئین نامه در شورای عالی مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد به تصویب برسد که بتوان پس از آن، به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز اجازه واردات کالا از محل ارزدیجیتال تولید شده را ارائه داد.

به گفته این مقام مسئول، شورای عالی مبارزه با پولشویی تا آخر فروردین ماه این آئین نامه را به تصویب خواهد رساند.

همچنین بر اساس اطلاعات کسب شده از سوی خبرنگار، رمزپول بانک مرکزی نیز مراحل انتهایی خود را سپری می‌کند و پشتوانه آن طلا و ارز خواهد بود و بانک‌ها می‌توانند در قبال ریال یا سایر دارایی‌هایی که به بانک مرکزی ارائه می‌دهند، این رمزپول را برای مبادلات خود استفاده نمایند.

کارشناسان بر این باورند که این رمزپول باعث کاهش ضریب فزاینده هم خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید