صندوق بین المللی پول (IMF) در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر بشکه نفت امسال ۵۸ دلار و ۵۲ سنت خواهد بود.

قیمت نفت امسال ۴۲ درصد رشد می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، صندوق بین المللی پول (IMF) در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد قیمت نفت امسال ۴۱.۷ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ رشد خواهد کرد.

صندوق بین المللی پول در ژانویه پیش بینی کرده بود قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۰ درصد رشد می کند.نویسندگان این گزارش اعلام کردند میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ می تواند به ۵۸.۵ دلار در هر بشکه برسد و پیش بینی کردند قیمتها در سال ۲۰۲۵ به ۵۰.۷ دلار در هر بشکه کاهش خواهد یافت.طبق گزارش صندوق بین المللی پول، افزایش قیمت نفت در سال میلادی جاری تا حدودی به دلیل محدودیت موقتی عرضه و متعادل شدن تقاضا است و همسو با پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از کاهش مستمر سطح ذخایر نفت خواهد بود. تقاضا برای نفت در سال میلادی جاری ۹۶.۴ میلیون بشکه در روز پیش بینی می شود. طبق پیش بینی ها، میانگین قیمت هر بشکه نفت امسال ۵۸ دلار و ۵۲ سنت و سال میلادی آینده ۵۴ دلار و ۸۳ سنت در مقایسه با ۴۱ دلار و ۲۹ سنت در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، صندوق بین المللی پول خاطرنشان کرد قیمت نفت در فاصله اوت ۲۰۲۰ تا فوریه سال ۲۰۲۱ تحت تاثیر اخبار مثبت درباره واکسنهای کووید ۱۹ و احیای اقتصادی در آسیا، به میزان ۳۹ درصد رشد کرد.

این وام دهنده همچنین پیش بینی کرد تجارت جهانی در سال میلادی جاری ۸.۴ درصد و در سال میلادی آینده ۶.۵ درصد رشد خواهد کرد که بالاتر از نرخ به ترتیب ۸.۱ درصد و ۶.۳ درصد پیش بینی شده در گزارش قبلی صندوق بین المللی پول است.صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی جهانی را بالا برد و انتظار دارد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۱ به میزان شش درصد و در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴.۴ درصد توسعه پیدا کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید