مارها بدون سر باز هم زنده می‌مانند و تا ساعت‌ها بعد از قطع شدن سرشان نیز می‌توانند نیش بزنند.

حیواناتی که بدون سر هم زنده می‌مانند!

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، برخی از حیوانات در دنیا هستند که پس مرگ نیز توانایی زنده شدن و یا زنده ماندن دارند و مرگ اثری بر آن‌ها ندارد.

شاید خواندن همین تیتر نیز به اندازه کافی موجب تعجب شما شده باشد.

۱. سوسک: سوسک‌ها حشرات موذی و مقوامی هستند آن‌ها حتی در برابر تشعشعات اتمی نیز زنده می‌مانند و همچنین می‌توانند تا دو هفته بدون سر نیز زنده بمانند، زیرا از روی منافذ روی پوست تنفس می‌کنند و سیستم جریان خون ندارند و در نهایت پس از دو هفته از گشنگی می‌میرند.

۲. عروس دریایی: آن‌ها بدون مغز هستند و دارای سیستم عصبی هستند. عروس دریایی می‌تواند در هنگام آسیب دیدگی و مریضی به حالت اولیه خود باز گردد و سلول‌های آن دوباره جوان می‌شوند این چرخه سه روز طول می‌کشد و دانشمندان با الهام از عروس دریایی سعی در نامیرا کردن انسان دارند.

۳. مگس ها: این حیوانات نیز قابلیت زندگی بدون سر را نیز دارند، اما تنها مگس‌های ماده این قابلیت را دارند و نکته عجیب در این است که مگس‌های نر به مگس‌های ماده‌ای که بدون سر هستند بیشتر جذب می‌شوند. همچنین اگر مگسی را در فریزر قرار دهید و یخ بزند بعد از اینکه یخ آن دوباره باز شود زنده می‌ماند و دوباره به زندگی ادامه می‌دهد.

۴. لاکپشت ها: این حیوانات دارای سلول‌هایی هستند که در صورتی که مغز نداشته باشند این سلول‌ها فعالیت تپش قلب را انجام میدهند و خون در بدن آن‌ها به گردش در می‌آید و در عین حال قلب آن‌ها به خون زیادی نیاز ندارد به این معنا که آن‌ها می‌توانند بدون قلب ۵۰۰۰ ساعت معادل ۲۰۸ روز در این وضعیت به زندگی خود ادامه دهند و از طریق پوست خود اکسیژن مورد نیاز خود را از آب دریافت کنند.

۵. مار : هیچ وقت به فکر بریدن سر یک مار نیفتید، زیرا آن‌ها باز هم زنده می‌مانند می‌توانند شما را نیش بزنند، زیرا قدرت سمی آن‌ها در سر آن‌ها قرا دارد و تا ساعت‌ها بعد از قطع شدن سرشان نیز می‌توانند نیش بزنند و نیش آن‌ها نیز سمی است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید