مدیرعامل فرابورس گفت: نباید بورس کشور خودمان را با سایر بورس های دنیا مقایسه کنیم و برای برداشتن دامنه نوسان یک سری پیش نیاز احتیاج است.

خبر مهم مدیرعامل فرابورس درباره تغییر دامنه نوسان

به گزارش سلام نو، هامونی، مدیرعامل فرابورس تصریح کرد: دامنه نوسان بورس فعلا قرار نیست تغییری کند و با شرایط فعلی ادامه خواهیم داد.

شب گذشته سلاح‌ورزی عضو شورای عالی بورس از احتمال باز شدن تدریجی دامنه نوسان تا انتخابات پیش رو خبر داده بود.

سلاح‌ورزی در این خصوص گفته بود: نگاه غالب این است که دامنه نوسان باید با یک روند تدریجی باز شود، خود سازمان بورس هم برنامه‌هایی در این رابطه دارد.

مدیرعامل فرابورس در رابطه با دامنه نوسان گفت: نباید بورس کشور خودمان را با سایر بورس های دنیا مقایسه کنیم. مثلا در بعضی کشورها دامنه نوسان باز است و یک نماد مثبت و منفی ۱۰۰ درصد نوسان می کند ولی در این کشورها سهم حقیقی‌ها ۲ درصد است و ۹۰ درصد دست حقوقی‌ها و هلدینگ‌ها است، که این افراد حرفه ای هستند، اما این در حالی است که در کشور ما ۱۰۰ درصد حقیقی‌ها حضور دارند و حقیقی‌هایی که سواد مالی درستی ندارند.

او در ادامه گفت: وقتی نقدشوندگی کاهش پیدا کند حضور بازارگردان‌ها افزایش پیدا می‌کند، اما باید توجه به تفاوت اقلیم داشته باشیم برای مثال در کشور ژاپن دو نوع بازار وجود دارد یکی بازار بازگردان‌ها و دیگری بازار بازارگردان‌ها و مردم است. در کشورهای دیگر برای نمادی که با مشکل کمبود نقدینگی مواجه می‌شود، ۴ عدد بازارگردان وجود دارد.

هامونی بیان کرد: برای برداشتن دامنه نوسان یک سری پیش نیاز احتیاج است اگر دامنه نوسان نداشته باشیم خیلی بهتر از داشتن دامنه نوسان ۱۰ درصدی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید