جائو لی جیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: آمریکا باید تمام تحریم های غیرقانونی علیه ایران را لغو کند.

چین خواستار لغو همه تحریم‎‌های آمریکا علیه ایران شد

به گزارش  سلام نو به نقل از ایرنا، «جائو لی جیان» روز سه شنبه طی نشست خبری در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام در وین افزود: در حال حاضر، وضعیت هسته ای ایران در مرحله حساسی قرار گرفته است. چین از تشکیل جلسات کمیسیون مشترک برجام برای بحث لغو تحریم ها از سوی آمریکا و ازسرگیری اجرای برجام از سوی ایران پشتیبانی می کند. همچنین، پکن از تعامل کمیسیون با آمریکا به روشی مناسب حمایت می کند.

وی اظهار امیدواری کرد طرف ها هرچه زودتر درباره احیای برجام به توافق برسند و گفت: خروج یک جانبه آمریکا از برجام دلیل اصلی بحران کنونی است. آمریکا باید بدون قید و شرط به برجام بازگردد و تمام تحریم های غیرقانونی علیه ایران را لغو کند.

این مقام چینی افزود: امیدواریم همه طرف های مربوط بتوانند حق و باطل را تشخیص دهند و از آمریکا بخواهند اقدامات مشخصی در مورد لغو تحریم ها انجام داده و با ایران همسو شود و برای احیای هرچه زودتر برجام تلاش کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: چین همواره نقش سازنده ای در مساله هسته ای ایران داشته و به تلاش ها برای احیای برجام ادامه خواهد داد. اما همزمان، از حقوق و منافع مشروع خود دفاع خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید