فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در استان ایلام با اعلام افزایش میزان ابتلا به کرونا در سطح کل مناطق استان گفت: از مردم می‌خواهیم از دورهمی های خانوادگی و سفرها به شدت پرهیز کنند.

وضعیت نگران کننده کرونا در ایلام/ افزایش آمار مبتلایان

به گزارش سلام نو  به نقل از مهر، معروف بسطامی ظهر سه شنبه در بیست و دومین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با هشدار این مطلب که میزان ابتلا به کرونا در سطح کل مناطق استان به شدت بالاست، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم از حضور در اماکن پرتجمع مثل آرامستان‌ها، مراسمات شادی، دورهمی های خانوادگی و سفرها به شدت پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی متولیان امر باید مراقبت کنند که به صورت همزمان چند فرد فوت شده در یک آرامستان تدفین نشوند و در یک بازه زمانی صورت پذیرد تا تجمعات پرخطری که باعث شیوع چرخه ویروس می‌شود، جلوگیری شود و در این راستا مسئولان باید پاسخگو باشند.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با انتقاد شدید از عدم اهتمام جدی مدیران استان به عدم نصب اپلیکیشن ماسک، گفت: نصب اپلیکیشن یکی از مصوبات مهم و راهبردی ستاد استانی است و در اسرع وقت باید با معرفی کاربر اجرایی شود

وی اظهار کرد: تجمع در آرامستان شهر ایلام و مهران از خطرات همیشگی شیوع بیماری بوده و فرمانداران این دو شهرستان موظف هستند، به صورت دقیق و روزمره این مکان‌ها را رصد و از اجتماع و حضور مردمی به صورت جدی جلوگیری کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان افزود: مدیران کل استان‌ها باید نقش جدی تری در مقابله با کرونا برعهده بگیرند و با زیر مجموعه‌های متخلف برخورد قانونی و بازدارنده داشته باشند.

وی در تذکر دیگری خطاب به فرمانداران ابلاغ کرد: برای کنترل مبادی ورودی در شهرستان‌های قرمز و نارنجی ضمن کمک به پلیس راه استان، وضعیت بیماریابی را با کمک شبکه‌های بهداشت و درمان و هلال احمر دنبال کنند.

برخورد جدی و بدون اغماض با متخلفان

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی ورود خودروهای غیر بومی به تمامی شهرستان‌ها و خروج خودروهای بومی از مناطق قرمز و نارنجی ممنوع است و باید دستگاه‌های مسئول بدون مماشات به این تخلفات برخورد جدی کنند و برای استحکام شرایط اهتمام جدی کامل داشته باشند.

رئیس قرارگاه عملیاتی کرونا در ادامه گفت: در این شرایط خاص، سپاه امیرالمومنین استان و جمعیت هلال احمر باید شرایط ایجاد و راه اندازی نقاهتگاه‌های ضروری در صورت افزایش تعداد بستری‌ها و کمبود تخت‌های بیمارستانی را مد نظ رداشته باشند.

وی همچنین ضمن قدردانی از همکاری‌های دستگاه قضایی و دادستانی استان برای مقابله با ویروس کرونا هم گفت: از دستگاه قضائی استان خواهان برخورد جدی و بدون اغماض با کسانی هستیم که عامدانه و مجرمانه مصوبات ستاد کرونا را مورد اهمال قرارمی دهند.

بسطامی عنوان کرد: فعالیت تمامی رشته‌های ورزشی در باشگاه‌ها و فعالیت‌های آموزشی هم ممنوع است.

معروف بسطامی در ادامه از مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواست: نظارت دقیقی را بر تمامی مکان‌های تفریحی و گردشگری بر اساس رنگ بندی‌های اعلامی داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید