سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از چین و هند درخواست کرد تا به منظور حل بحران در منطقه مرزی، راهکاری سیاسی و توافقی دو جانبه ارائه کنند.

روسیه خواستار حل بحران مرزی چین و هند شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از تایمز هند، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که به هند سفر کرده، در مصاحبه‌ای از چین و هند خواست تا یک راهکار سیاسی مورد توافق دوجانبه برای حل و فصل بحران به وجود آمده در منطقه مرزی لداخ، بدون مداخله خارجی پیدا کنند.

لاوروف در ادامه گفت: ما روند عادی‌سازی را در خط کنترل واقعی (LAC) از نزدیک دنبال می‌کنیم. ما از توافقاتی که پس از مکالمه تلفنی وزرای خارجه هند و چین در ۲۵ فوریه ۲۰۲۱ با هدف حل اوضاع حاصل شد، استقبال می‌کنیم.  ما به اهداف دهلی‌نو و پکن برای اقدام مستقل و در چارچوب ساز و کارهای گفتگوی دوجانبه و بدون دخالت کشورهای خارجی احترام می‌گذاریم.

در ۲۵ فوریه، وزیر خارجه هند در تماسی تلفنی با وانگ یی، همتای چینی خود روابط میان دهلی‌نو و پکن را مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی وزارت خارجه هند جمعه اعلام کرد، پس از گفتگوی تلفنی وزرای خارجه دو کشور، دهلی‌نو انتظار دارد که پکن در حل و فصل بحران لداخ مشارکت کند.

دو طرف ماه گذشته نیروهایشان را از منطقه‌ای موسوم به خطر کنترل واقعی عقب کشیدند و دهمین دور نشست فرماندهان ارشد با بحث درباره مسائل باقیمانده در رابطه با این منطقه دنبال شد.

از جنگ سال ۱۹۶۲ میان هند و چین، این دو کشور فاقد مرز مشخصی در هیمالیا هستند. به دنبال درگیری مرگبار سال گذشته در لداخ، هند و چین حضور نظامی خودشان را در آنجا تقویت کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید