امروز سه‌شنبه قرار است نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی به منظور تشکیل کابینه جدید از سوی روون ریولین، رییس این رژیم معرفی شود.

نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی امروز معرفی می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به دنبال رایزنی‌های روز دوشنبه روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی با رهبران احزاب سیاسی این رژیم، سخنگوی دفتر وی اعلام کرد که شخص منتخب ریولین برای تشکیل دولت امروز اعلام می‌شود.

به نقل از رویترز، وی به زمان دقیق انتشار بیانیه ریولین در این باره اشاره‌ نکرد.

تاکنون، بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود و نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی حمایت ۵۲ عضو کنست از حزب متبوعش و ۳ حزب مذهبی تندرو را کسب کرده این در حالی است که یائیر لاپید، رهبر حزب «یش عتید»(آینده ای هست) علاوه بر حزب خود، از حمایت ۴۵ عضو کنست از حزب «آبی سفید»، حزب «کارگر»، «اسرائیل بیتنا» و «مرتس» نیز برخوردار است.

نفتالی بنت، رهبر حزب «یمینا» نیز حمایت ۷ نماینده را به دست آورده در حالی که ۳ حزب دیگر که در مجموع ۱۶ کرسی دارند، از نام بردن نامزدهای نخست وزیری خودداری کردند.

پیشتر لاپید به بنت پیشنهاد داده بود با دولت ائتلافی و پست نخست وزیری چرخشی موافقت کند.

رایزنی های آنها هنوز ادامه دارد و نفتالی بنت در مورد پیشنهاد لاپید اظهار نظری نکرده است.

بنیامین نتانیاهو نیز از نفتالی بنت و گدعون ساعر، متحد سابقش خواست تا از او حمایت و مساله تشکیل دولت را از بن بست خارج کنند اما ساعر حاضر نشد با وی که با اتهامات کیفری روبرو است وارد ائتلاف شود اما از لاپید نیز حمایت نکرده است.

ریولین روز دوشنبه پس از دیدارهای متوالی با رؤسای حزب «لیکود»، «آینده‌ای هست»، «شاس»، «آبی و سفید»، «یمینا»، «یهودیت تورات»، «کار»، «اسرائیل خانه ما»، «صهیونیسم دینی»، «لیست مشترک عربی»، «امید تازه»، «مرتس» و «لیست عربی یکپارچه» گفت که وی افرادی را که فرصت بیشتری برای تشکیل دولت دارند تعیین خواهد کرد اما در اشاره‌ای تلویحی به اتهامات فساد مالی علیه نخست وزیر فعلی عنوان داشت که اصول و ارزشهای اخلاقی نیز در این انتخاب موثر است.

علی رغم آغاز دادگاه نتانیاهو در ۳ پرونده کیفری مربوط به فساد و رشوه خواری، رسانه‌های اسرائیلی پیش بینی می‌کنند که احتمالاً وی کسی است که ریولین برای تشکیل دولت تعیین می‌کند.

پس از تعیین فرد مسئول تشکیل دولت جدید از میان نامزدهای مشخص شده، وی ۲۸ روز (با احتمال اخذ مهلت دو هفته ای دیگر از ریولین) فرصت خواهد داشت تا این کار را انجام دهد و در صورت عدم موفقیت ریولین می‌تواند نامزد دیگری را برای تشکیل دولت تعیین کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید