محمدجواد حق‌شناس، فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: به نظر من اگر امروز کشور را در بن‌بست می‌بینند و فکر می‌کنند این مساله می‌تواند به کمک کشور بیاید، باید با صراحت و به روشنی طرح موضوع شود.

رفراندوم توصیه‌ای نیست که هر کسی آمد آن را عملی کند /  باید به طور دقیق و واضح درباره این موضوع طرح مساله شود

به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، محمدجواد حق شناس، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر رفراندوم و لزوم اجرای آن گفت: آقای روحانی به طور کلی موضوع رفراندوم را مطرح کرده است ولی در این حوزه با جزئیات حرف نزده است.

او افزود: در اینکه ما ظرفیتی به نام رفراندوم در قانون اساسی داریم، مشخص است و موضوعی جدیدی نیست. قانون اساسی ما در سال ۵۸ تصویب شده و در آنجا به این ظرفیت اشاره شده است ولی سازوکار و رویکردی که رییس جمهور گمان می کند، می‌توان رفراندوم را به کمک آن آورد مشخص نشده است.

حق شناس تاکید کرد: رفراندوم توصیه ای نیست که هر کسی آمد آن را عملی کند، شاید برای زمان یا موضوع خاصی عملی باشد. شاید روزی به این نکته برسند که رفراندوم می‌تواند در مساله ای گره گشایی کند اما باید به طور دقیق و واضح درباره این موضوع طرح مساله شود.

او تصریح کرد: به نظر من اگر امروز کشور را در بن‌بست می بینند و فکر می کنند این مساله می تواند به کمک کشور بیاید، باید با صراحت و به روشنی طرح موضوع شود. سازوکار این است که به مجلس برود و رای بگیرد و موافقت رهبری اخذ شود و زمان اجرا مشخص شود و وزارت کشور ملزم به دنبال‌ کردن مساله باشد و جواب را از مردم بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان گفت: من فکر می کنم اگر چنین ظرفیتی وجود دارد و قانون گذار به آن باور داشته و مردم به آن رای داده اند رییس جمهور می‌تواند لایحه آن را کار کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید