در این مطلب نحوه درست کردن موساکا پنیری برای گیاه‌خواران و مواد لازم برای تهیه آن به شما آموزش داده می شود.

موساکا پنیری با سویا و بادمجان + طرز تهیه

به گزارش سلام نو به نقل از پارسینه، در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه موساکا پنیری برای گیاه‌خواران را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم

سویا دو پیمانه
بادمجان شش عدد
سیب‌زمینی سه عدد
پیاز یک عدد
سیر دو حبه
سس بشامل دو پیمانه
پنیر رومانو کاله یک و نیم فنجان
رب گوجه فرنگی سه قاشق غذاخوری
آویشن یک قاشق سوپ‌خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم

طرز تهیه

موساکا یک غذای یونانی محبوب و لذیذ است که انواع مختلفی دارد. موساکا با پنیر چدار و موساکای سبزیجات ذ دو نوع پرطرفدار و خوشمزه‌ای از این غذا هستند که طرز تهیه آن‌ها را قبلا به شما آموزش داده‌ایم، اما امروز قصد داریم یک مدل موساکای پنیری با بادمجان و سویا را با هم یاد بگیریم که مناسب رژیم غذایی گیاه‌خواران است. برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا در یک ماهیتابه روغن ریخته و روی اجاق قرار دهید. سپس بادمجان‌ها را ورقه ورقه خرد کرده و در ماهیتابه سرخ کنید تا نرم شوند.

پیاز را ریز خرد کنید. سیر را هم رنده کنید. سپس یک ماهیتابه دیگر روی اجاق قرار داده و کمی روغن در آن بریزید و پیاز و سیر را در روغن سرخ کنید. پس از اینکه پیاز و سیر سرخ شدند، سویا و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و خوب تفت دهید. نمک، فلفل و آویشن را به آن اضافه کرده و مجدد تفت دهید. مقدار نمک و فلفل به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن را کم یا زیادی کنید. پس از اینکه مواد خوب سرخ شده و تفت داده شدند زیر شعله را خاموش کنید.

یک قابلمه را آب کرده و سیب‌زمینی‌ها را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در آن آب‌پز کنید. زمانی که سیب‌زمینی‌ها آب‌پز شدند، آن‌ها را از قابلمه درآورده و اجازه دهید کمی خنک شوند. سپس پوست سیب‌زمینی‌ها را گرفته و آن‌ها را با گوشت‌کوب له کنید.

در این مرحله نوبت به درست کردن سس بشامل می‌رسد. برای تهیه سس بشامل کره و سیر را داخل ماهیتابه تفت دهید. دقت کنید که سیر نباید سرخ شود و فقط در حدی باشد که کره، مزه سیر را بگیرد. سپس آرد را به آن اضافه کرده و سریع هم بزنید تا یکنواخت شود. شیر را اضافه کرده و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا یکنواخت شود و آرد گلوله نشود. در نهایت به مقدار دلخواه به آن نمک بزنید. سس بشامل را کنار بگذارید تا خنک شود.

سیب‌زمینی له شده را با مخلوط سویا، پیاز و سیر که از قبل درست کردید مخلوط کرده و خوب هم بزنید. حالا نیمی از سس بشامل را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. ته ظرف مخصوص فر را با کمی روغن یا کره چرب کنید. کمی از باقی‌مانده سس بشامل را ته ظرف ریخته و صاف کنید. روی آن یک لایه بادمجان ورقه شده بچینید. لایه بعدی روی بادمجان را با مخلوط موساکا پر کنید.

این کار را تا زمانی که بادمجان و مواد موسکا تمام شوند، ادامه دهید. در نهایت روی آن موساکای خود سس بشامل و پنیر رومانو رنده شده بریزید و به مدت تقریبا ۳۰ دقیقه ظرف را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا روی غذای شما طلایی شود. موساکا پنیری شما آماده است؛ می‌توانید روی آن را با جعفری خرد شده تزئین کرده و نوش جان کنید.

نکات

به طور دلخواه می‌توانید به مواد موساکا دو عدد فلفل دلمه‌ای خرد شده و ۲۰۰ گرم قارچ ورقه شده اضافه کنید.
اگر طعم سیب‌زمینی در موساکا را دوست ندارید، می‌توانید آن را حذف کنید.
می‌توانید در نهایت گریل را به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه روشن کنید تا سطح پنیر برشته شود.
اگر از طرز تهیه موساکا پنیری لذت بردید حتما طرز تهیه دلمه برگ مو برای گیاهخواران، طرز تهیه راتاتوی و طرز تهیه پیتزا گیاهی را نیز بخوانید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید