در پی درگیری شدید میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان در هشت ولایت این کشور، ۱۱۰ شبه نظامی طالبان کشته و ۸۱ نفر زخمی شدند.

 درگیری شدید میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان/ ۱۱۰ نفر کشته شدند

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، در این اطلاعیه آمده، وزارت دفاع افغانستان، امروز (دوشنبه) با انتشار طلاعیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان در هشت ولایت این کشور، ۱۱۰ شبه نظامی طالبان کشته و ۸۱ تن دیگر زخمی شدند.

شبه نظامیان طالبان طی ۲۴ ساعت گذشته در درگیری‌ها و حملات متقابل نیروهای امنیتی افغانستان کشته و زخمی شدند.

این افراد طالبان در ولایت‌های غزنی، ننگرهار، زابل، هرات، کندز، بغلان، بدخشان و قندهار افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

براساس این اطلاعیه، در این رویداد ۱۳۵ مین که توسط طالبان در نقاط مختلف افغانستان جاسازی شده بود، خنثی شد و مقداری زیادی از جنگ افزار این گروه نیز تخریب شد. گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

این رویداد در شرایطی رخ داده که در این روزها درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان در نقاط مختلف افغانستان افزایش یافته است.

سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان، روز گذشته گفت: «طالبان اکنون بیش از ۲۷ سال است که به کشتار و جنگ و خشونت ادامه داده است و به هدف خود یعنی کسب قدرت نرسیده و بعد از این هم هرگز از این طریق به هدف نخواهد نرسید. نه افغانستان امروز افغانستان دو یا سه دهه پیش است و نه دنیای امروز دنیای سه دهه پیش. امروزه در افغانستان نسل جدیدی به وجود آمده که از متن مکتب و دانشگاه و تکنولوژی برخاسته و می‌داند که از حقوق و آزادی‌های خود چگونه دفاع کند».

دانش تاکید کرد: «حکومت افغانستان در رابطه با روند صلح تا کنون از هر نوع اقدامی که باعث ایجاد فضای اعتماد شود دریغ نکرده است و در جریان مذاکره هم بیشترین تلاش را برای پیشرفت آن انجام داده است و برای تحقق صلح هم طرح خود را دارد و هم از هر طرح معقول و منطقی دیگر استقبال می‌کند ولی متأسفانه طرف مقابل (طالبان) نه برای صلح سازی و پاسداری از آن طرحی دارد و نه در مذاکره از خود صداقت و حسن‌نیت نشان داده است بلکه بر عکس تا هنوز هم بر تداوم جنگ و تشدید خشونت پافشاری می‌کند».

او از گروه طالبان خواست، به خواسته‌ها و مطالبات برحق مردم افغانستان تن دهند و راه گفت‌وگو را برای حل سیاسی و مسالمت آمیز قضیه بپذیرند. او ابراز امیدواری کرد در کنفرانس استانبول شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در روند صلح افغانستان خواهد بود.

قرار است در آینده نزدیک در نشست مقام‌های ارشد افغانستان و طالبان در استانبول ترکیه، طرح صلح آمریکا برای افغانستان که بخشی از آن به ایجاد دولت انتقالی تاکید کرده است، مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید