در پی اتفاقات اخیر در اردن، فرستاده ویژه رییس‌جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا، حمایت مسکو از توسعه پایدار در اردن را اعلام کرد.

مسکو از ثبات و امنیت اردن دفاع می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، میخائیل بوگدانف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور در واکنش به تحولات اخیر اردن و بازداشت برخی از مسؤولان این کشور به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما از ثبات و امنیت دفاع می‌کنیم و این کشور (اردن) دوست ما است بنابراین برای آن آرزوی شکوفایی داریم و اینکه شرایط پایداری برای توسعه اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.

بوگدانف اظهار کرد: ما در کل روابط بسیار خوبی با امان و شخص ملک عبدالله دوم (پادشاه اردن) داریم.

رسانه‌های اردنی و سایر رسانه‌های جهان از بازداشت برخی از مسؤولان اردنی در این کشور که شامل حال تعدادی از اعضای خاندان پادشاهی این کشور و برخی مسؤولان سابق نیز بود، خبر دادند.

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) نیز این خبرها را تایید کرده و بدون ارائه جزئیات بیشتری در این خصوص تنها اعلام کرد: بازداشت‌ها به دلایل امنیتی انجام شدند.

یوسف الحنیطی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اردن روز شنبه تاکید کرده بود که "تحقیقات درباره فعالیت‌های برخی از مسؤولان سابق علیه امنیت اردن ادامه دارند".

ادعای مطرح شده درباره بازداشت شاهزاده حمزه بن الحسین، ولیعهد سابق اردن تکذیب شدند اما اعلام شد که در چارچوب تحقیقات همه جانبه و مشترک دستگاه‌های امنیتی که در نهایت به بازداشت تعدادی از جمله شریف حسن بن زید، چهره نزدیک به خانواده سلطنتی اردن، باسم ابراهیم عوض الله، رئیس اسبق دفتر سلطنتی اردن و تعدادی دیگر منجر شد، از او (شاهزاده حمزه) خواسته شده به اقدامات و فعالیت‌ها علیه امنیت و ثبات اردن را متوقف کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید