انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران گفت: حدود ۴۰ درصد خودروهای پلاک های استان تهران در شهرستان های کشور تردد داشته اند.

 آخرین آمار بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های تهران

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، استاندار تهران با بیان اینکه ۱۰ شهرستان این استان از جمله تهران در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد، اعلام کرد: دورکاری کارمندان دستگاه های اجرایی در این شرایط لازم الاجرا است.

انوشیروان محسنی بندپی گفت: بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا در شهرهای نارنجی از جمله تهران یک سوم کارمندان مشاغل ضروری و مهم باید به صورت دور کاری کارهای محوله را انجام دهند و سایر ادارات هم باید نیمی از کارمندان به صورت دورکاری کارهای خود را انجام دهند.

وی اظهار داشت: در شهرهای قرمز نیز خدمات ضروری حضور کارمندان به نصف کاهش پیدا می‌کند و در سایر اداراتی که خدمات غیرضروری ارائه می‌دهند، دو سوم کارمندان به صورت دورکار، وظایف خود را باید انجام دهند.

استاندار تهران ادامه داد: اجرای دقیق دورکاری کارمندان برای سبک شدن بار ترافیک شهر تهران الزامی است و در بخشنامه ای به تمامی مدیران دستگاه ها تاکید شده است که بطور دقیق این دورکاری را اجرایی کنند و همچنین در این خصوص بازرسی هایی نیز از نحوه حضور کارمندان در ادارات بطور منظم انجام می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار حدود ۴۰ درصد خودروهای پلاک های استان تهران در شهرستان های کشور در ایام نوروز تردد داشتند، گفت: افرادی که به مسافرت رفتند، داوطلب شوند تا نسبت به تست غربالگری کرونا از آنها اقدام شود چراکه سفرها در انتقال چرخه ویروس کرونا نقش دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه اجرای طرح محله محوری شهید سلیمانی موجب شد تا استان تهران در کشور جزو استان های موفق در زمینه کنترل بیماری کرونا باشد، توضیح داد: در این شرایط خاص برای اینکه مدیریت کنترل این ویروس از دستمان درنرود باید این طرح محله محوری در سطح استان تهران از سرگرفته شود.

محسنی بندپی گفت: ویروس کرونای انگلیسی سرعت انتقال بسیار بالایی دارد و در گذشته اگر فردی در خانواده مبتلا به ویروس می شد شاید انتقال ویروس به سایر افراد خانواده حدود ۵۰ درصد بود اما شیوع ویروس انگلیسی سرعت انتقال ویروس را بالا برده است و گزارشاتی داریم که با مبتلا شدن یک نفر کل اعضای خانواده در کمترین زمان به این ویروس مبتلا می شوند.

استاندار تهران ادامه داد: بر اساس آخرین آمار میزان بستری‌های این ویروس در بیمارستان‌های تهران از مرز ۳ هزار و ۷۰۰ نفر گذشته است که این آمار زنگ خطری برای شهروندان است تا همه این ویروس جهش یافته را جدی بگیرند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید