آبلیمو علیرغم خواص فراوانی که برای سلامت افراد دارد اما در صورت مصرف بیش از حد آن می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی را برای سلامت افراد به همراه داشته باشد.

مصرف زیاد آبلیمو چه خطراتی دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از کارشناسان آب لیمو را به عنوان یک نوشیدنی سرشار از فواید مانند جلوگیری از کمبود آب بدن، کمک به هضم غذا و حمایت از کاهش وزن معرفی می‌کنند.

اما مانند بسیاری از مواد غذائی که سرشار از فایده هستند، مضراتی هم دارند. این مضرات هنگام نوشیدن مقدار زیاد آب لیمو نیز می‌تواند حادث شود در این گزارش به برخی از این مضرات اشاره می‌شود:

به گفته انجمن دندانپزشکان آمریکا، از آنجا که لیموها بسیار اسیدی هستند، تماس مکرر دندان‌ها با مقدار زیادی از آن می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد.

برای جلوگیری از این مشکل، سعی کنید آب لیمو را از طریق نی بنوشید تا از قرار گرفتن دندان‌ها در معرض مستقیم اسید دندان‌ها جلوگیری کنید. همچنین باید از مسواک زدن بلافاصله پس از مصرف آب لیمو و نوشیدن مقدار زیادی آب ساده همراه آن خودداری کنید.

آب لیمو می‌تواند معده شما را ناراحت کند

اگرچه استفاده از آب لیمو غالبا برای سلامت روده بسیار مفید است، اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند بیماری‌های شایع مانند بیماری رفلاکس معده (GERD) و رفلاکس اسیدی را تشدید کند.

رفلاکس‌ها از غذاهای اسیدی مانند لیمو ناشی شده و می‌توانند باعث سوزش معده، حالت تهوع و استفراغ شود.

در مطالعه‌ای که سال ۲۰۰۷ در مجله Journal of Environmental Health منتشر شد، محققان ۷۶ نمونه لیمو از ۲۱ رستوران مختلف را آزمایش کردند و دریافتند که بسیاری از لیموها حاوی میکروارگانیسم‌هایی هستند که برخی از آن‌ها بیماری زا خواهند بود. بنابراین، برای کاهش خطرات، به جای ریختن تکه‌هایی از لیمو در آب، آن را به داخل نوشیدنی خود فشار دهید.

اسیدیته بودن آب لیمو باعث بدتر شدن تاول می‌شود

هیچ چیز بدتر از بیدار شدن از خواب با التهاب دردناک ناشی از زخم تازه ایجاد شده نیست. به گفته انجمن دندانپزشکان آمریکا بیشتر این زخم‌ها و تاول‌ها ظرف یک یا دو هفته به خودی خود از بین می‌روند، اما نوشیدن بیش از حد آب لیمو ممکن است این زخم‌ها را تشدید کند.

علاوه بر این، اگر مرکبات زیاد مصرف کنید، ممکن است این کار شما علت اصلی ایجاد زخم‌ها و تاول‌ها باشد. همچنین ممکن است میان مصرف مرکبات و میگرن ارتباط وجود داشته باشد. اگرچه هیچ ارتباط اثبات شده‌ای وجود ندارد، اما برخی مطالعات طی سال‌های گذشته ارتباط بین میگرن و مرکبات را محتمل دانسته اند.

این ارتباط ممکن است به این دلیل باشد که لیموها در مقایسه با میوه‌های دیگر حاوی درصد بیشتری تیرامین هستند که یک مونوآمین طبیعی است و غالباً با سردرد همراه است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید