مسدود شدن منافذ پوست منجر به جوش‌های سر سفید و آکنه می شود. یکی از مهمترین روش‌ها برای حفظ سلامت پوست، استفاده از ماسک‌های طبیعی است.

پاک کردن منافذ پوست با یک داروی گیاهی شگفت‌انگیز

به گزارش  سلام نو به نقل از انتخاب، دکتر آنی گونزالز، متخصص پوست در بیمارستان میامی می‌گوید، منافذ مسدود شده منجر به این می‌شود که سلول‌های مرده در پوست شما به دام افتاده و در محیط ریخته شوند.

وقتی منافذ مسدود شود، می‌تواند به جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سر سفید و آکنه منجر شود. طبق گفته گونزالس، پاک سازی منظم برای حفظ بهداشت روزانه پوست ضروری است. برگ نعناع معطر سرشار از آنتی اکسیدان و همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی پوست را نیز داراست.

این گیاه، فواید بی شماری برای سلامتی دارد، اما خاصیت خنک کنندگی آن نیز می‌تواند برای پوست مفید باشد. ما می‌دانیم که باکتری‌ها، چربی اضافی و سلول‌های مرده پوست بخشی از عوامل ایجاد کننده مشکلات پوستی هستند. برگ نعنا خواص ضد باکتری دارد و همچنین حاوی اسید سالیسیلیک است که می‌توان از این دو ماده برای پیشگیری و همچنین برای درمان شکستگی پوست استفاده کرد.

نعناع همچنین منبع خوبی از ویتامین A را فراهم می‌کند، گونزالس می‌گوید نعناع می‌تواند به کنترل چربی اضافی تولید شده توسط پوست کمک کند. اما چگونه می‌توانم از برگ نعنا به عنوان یک درمان طبیعی پوست استفاده کنم؟ گونزالس تهیه ماسک صورت را با استفاده از برگ‌های خرد شده نعناع، عسل و گلاب توصیه می‌کند. این مخلوط را به صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس، ماسک را با استفاده از آب خنک بشویید. (برای دیدن نتایج بهتر، هفته‌ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.) یک داروی طبیعی جایگزین نیز  زردچوبه است.

گونزالس می‌گوید این ادویه ضد التهاب بسیاری از ویژگی‌های عالی از جمله ضد عفونی کننده، آنتی اکسیدان و قابض را برای پوست فراهم می‌کند. گونزالس می‌افزاید: "حتی ممکن است در کمک به از بین بردن جای زخم‌های آکنه نیز موثر باشد. هنگام استفاده از آن زردچوبه، حتماً آن را با مواد دیگر مانند روغن زیتون رقیق کنید تا پوست خود را لکه دار نکنید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید