شرایط مجاز برای ورود به محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، شارژ حساب شهروندی به میزان کافی و داشتن معاینه فنی معتبراست.

میزان جریمه تردد غیرمجاز در محدوده طرح ترافیک در سال ۱۴۰۰/جدول

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، امروز شنبه (۱۴ فروردین ۱۴۰۰) برابربا نخستین روز اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا ۱۴۰۰ در شهر تهران است. شهروندان باید پیش از ورود به طرح، روز مورد نظر خود را رزرو کنند. در غیر این‌صورت محاسبه عوارض تردد خودرو با بیشینه ضرایب و به ‌ازای هر روز تردد با نرخ ۷۸۷۵۰۰ ریال مستقل از ساعت تردد و نوع معاینه فنی خودرو انجام خواهد شد. امکان رزرو مجوز روزانه طرح از ظهر روز چهارشنبه هر هفته، برای هفته آتی و همچنین هفته جاری در صورت عدم تکمیل ظرفیت وجود دارد. سقف این ظرفیت برای هر روز در سال  ۱۳۹۹، یکصد و سه هزار دستگاه خودرو است.

همچنین امکان رزرو مجوز روزانه طرح برای هر روز تا پایان همان‌ روز (ساعت ۲۴) در صورت عدم تکمیل ظرفیت مجاز روزانه، امکان‌پذیر است. در صورتی‌که به هر دلیلی بدون رزرو، شهروندان تردد انجام دهند، باید تا پایان وقت همان ‌روز نسبت به رزرو اقدام کنند.

در صورتی‌که ظرفیت مجاز روزانه رزرو به پایان برسد، امکان رزرو وجود نخواهد داشت و وسیله نقلیه مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیک نخواهید بود و در صورت تردد، بیشینه ضرایب برای محاسبه عوارض برای خودرو اعمال و مبلغ ۷۸۷۵۰۰ ریال از کیف پول شهروندی کسر و یا به حساب بدهی منظور خواهد شد.

چگونگی محاسبه تردد یک وسیله نقلیه چندبار در روز

اگر خودرویی چندبار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود، نخستین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه تردد خواهد بود. اگر وسیله نقلیه دارای معاینه فنی، پس از ساعت ۱۰ وارد و پیش از ساعت ۱۶ خارج شود، باید به میزان هر روز در محدوده طرح ترافیک مبلغ ۲۰۵۸۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۱۰۲۹۰۰ ریال پرداخت کند. درصورتی‌که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد باید به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک مبلغ ۲۹۴۰۰۰ ریال و مبلغ ۱۴۷۰۰۰ ریال در محدوده کنترل آلودگی هوا پرداخت کند.

شرایط ورود مجاز به محدوده طرح ترافیک | جریمه تردد غیرمجاز در محدوده طرح ترافیک چقدر است؟ + جدول

اگر خودرو دارای معاینه فنی پیش از ساعت ۱۰ وارد و پیش از ساعت ۱۶ خارج شود، باید به ازای هر روز در  محدوده طرح ترافیک  مبلغ ۲۹۴۰۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۱۴۷۰۰۰ ریال را پرداخت کند. در صورتی‌که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد، به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک مبلغ ۴۲۰۰۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۲۱۰۰۰ ریال پرداخت کند.

معاینه فنی برتر شرط ورود به طرح

اگر خودرو دارای معاینه فنی پیش از ساعت ۱۰ وارد و پس از ساعت ۱۶ خارج شود، باید به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک مبلغ ۴۴۱۰۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۲۲۰۵۰۰ ریال پرداخت کند. درصورتی‌که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک باید ۶۳۰۰۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۳۱۵۰۰۰ تومان پرداخت کند.

اگر وسیله نقلیه دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد و پس از ساعت ۱۶ خارج شود، به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک باید مبلغ ۲۹۴۰۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۱۴۷۰۰۰ ریال پرداخت کند. درصورتی‌که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک باید مبلغ ۴۲۰۰۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۲۱۰۰۰۰ ریال پرداخت کند.

نحوه محاسبه تردد یک وسیله نقلیه یک‌بار در روز

اگر خودرویی ‌یک‌بار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود و دارای معاینه فنی برتر باشد و همچنین پیش از ساعت ۱۰ وارد شود باید به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک مبلغ ۲۹۴۰۰۰ و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۱۴۷۰۰۰ ریال را پرداخت کند. در صورتی‌که وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی باشد باید به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا مبالغ ۴۲۰۰۰۰ ریال و ۲۱۰۰۰۰ ریال را پرداخت شود.

اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد و پیش از ساعت ۱۶ خارج شود، باید به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا مبالغ ۲۰۵۸۰۰ ریال و ۱۰۲۹۰۰ ریال پرداخت کند. در صورتی‌که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد این مبالغ به ۲۹۴۰۰۰ ریال و ۱۴۷۰۰۰ ریال تغییر پیدا می‌کند.

اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد و پس از ساعت ۱۶ خارج  شود به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک باید  ۲۹۴۰۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا مبلغ ۱۴۷۰۰۰ ریال پرداخت کند. در صورتی‌که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد این مبالغ به ۴۲۰۰۰۰ ریال و ۲۱۰۰۰۰ ریال تغییر پیدا می‌کند.

طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶ اجرا خواهد شد و یک‌بار خروج از محدوده های ترافیکی از ساعت ۱۴:۳۰ به بعد رایگان است. همچنین در روزهای پنجشنبه تنها محدوده کنترل آلودگی هوا از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ اجرا می‌شود. در روزهای تعطیل رسمی طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا اجرا نمی‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید