دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با اعلام آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: تعداد مبتلایان روزانه‌ کرونا ۸ برابر شده است.

آغاز پیک چهارم کرونا در خراسان ‌جنوبی/ آمار مبتلایان ۸ برابر شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: تعداد مبتلایان روزانه‌ کرونا در خراسان جنوبی، در مقایسه با هفته آخر اسفند ۹۹، ۸ برابر شده است.

غلامرضا شریف زاده، امروز شنبه ۱۴ فروردین به رسانه‌های گروهی گفت: در هفته آخر اسفند ۹۹، متوسط تعداد مبتلایان روزانه‌ کرونا در خراسان جنوبی ۲۰ نفر در روز بود که این آمار اکنون به ۱۶۱ نفر در روز افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین میانگین تعداد بستری‌های کرونا در استان در مقایسه با هفته آخر اسفند، از ۲۶ به ۷۵ نفر در روز افزایش یافته است که افزایش ۱۸۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: متوسط تعداد کل بیماران بستری دارای عفونت‌های تنفسی نیز در خراسان جنوبی با افزایش ۵۲ درصدی از ۱۱۹ بیمار در هفته آخر اسفند به ۱۸۱ بیمار هم اکنون رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به آمار کرونا، همچنان روند افزایشی را تجربه می کنیم و پیک چهارم در استان شکل گرفته است.

شریف زاده اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا پایان وقت اداری دیروز طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۴۷ تست مولکولی بیماران مشکوک دریافت شده که تست ۷۹ نفر مثبت بوده است.

وی بیان کرد: این افزایش موارد مربوط به عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هفته آخر اسفند ماه بوده و قطعاً بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در هفته های اول فروردین، در دو هفته آینده مشاهده خواهد شد.

شریف زاده یادآور شد: اگر روند افزایش مبتلایان ادامه یابد، در هفته‌های آینده تغییر رنگ‌های جدیدی را شاهد خواهیم بود.
 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید