امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق درباره اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی گفت و گو کردند.

گفتگوی تلفنی مکرون با الکاظمی درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی درباره چارچوب مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره میان عراق و فرانسه و راهکارهای تقویت و ارتقای آن در راستای منافع دو کشور گفت‌وگو کردند.

ماکرون و الکاظمی همچنین به بحث درباره اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی، راه‌های کاهش تنش و ایجاد ثبات و مسائل مورد اهتمام مشترک پرداختند.

الکاظمی در این گفت‌وگوی تلفنی خطاب به ماکرون گفت عراق به برقراری مناسبات متوازن و همکاری با همه شرکای بین‌المللی به دور از تنش‌ها و سیاست محوربندی ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری فرانسه ضمن تمجید از مواضع عراق در این زمینه و تلاش‌های الکاظمی در تقویت امنیت و ثبات بین‌المللی تاکید کرد پاریس از بغداد حمایت می‌کند و خواهان توسعه همکاری و به خصوص در عرصه اقتصادی و حضور شرکت‌های فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در عراق در زمینه‌های مختلف است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید