فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اعلام آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: آمار کرونا در هفته دوم فروردین به طور چشمگیری افزایش یافته است.

آخرین وضعیت کرونا در تهران/ آمار بستری‌ها رکورد زد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، علیرضا زالی، امروز شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ درباره وضعیت کرونای استان اظهار کرد: در هفته دوم فروردین ماه به طور چشمگیری آمار ما در همه شاخص‌ها افزایش یافته و بیشترین میزان مرگ و میر در دو هفته اول فروردین ماه مربوط به روزهای هشتم، نهم و دوازدهم است.

وی ادامه داد: بالاترین میزان بستری نیز مربوط به روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین است و متأسفانه بالاترین میزان مراجعین سرپایی، در سه روز اخیر رخ داده است که برای اولین بار در سه ماه گذشته یک رکورد شکنی اتفاق افتاده است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: البته بازتوزیع جغرافیایی این افزایش بستری و مراجعان سرپایی در استان تهران تاحدی ناهمگن است؛ به طور مثال در حوزه افزایش مرگ و میر در اسلامشهر، بهارستان، شرق و مرکز تهران بالاترین میزان فوت را در هفته دوم فروردین ماه داشته ایم.

زالی یادآور شد: همچنین مراجعان سرپایی در پاکدشت، مرکز و بخش‌هایی از شمال تهران نسبت به سایر مناطق افزایش بیشتری داشته است.

وی با بیان در روزهای آینده ممکن است وضعیت بازتوزیع شاخص‌ها در تهران همگن‌تر شود، گفت: در حال حاضر تعداد بستری‌ها در استان تهران از عدد ۳۷۱۲ نفر گذشته که در طول پنج ماه اخیر یک رکورد عجیب است.

زالی ادامه داد: در مورد مراجعان سرپایی نیز این میزان بین ۵ تا ۷ هزار نفر در روزهای گذشته در نوسان بوده است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران یادآور شد: به نظر می‌رسد با فعال شدن مطب‌ها و درمانگاه‌های عمومی در طول روزهای آینده ممکن است بازتوزیع مراجعان بخش سرپایی تغییر یابد که به معنای کاهش مراجعان سرپایی نخواهد بود بلکه الگوی مراجعه تغییر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کماکان گروه‌های مسن گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند، در طول دو هفته اخیر ۴۳ درصد مراجعان بستری بیمارستانی ما و حدود ۷۰ درصد مرگ و میرها در افراد بالای ۶۰ سال اتفاق می‌افتد و در طول دو هفته آینده نیز این گروه، گروه پرخطر در حوزه مرگ و میر محسوب می‌شوند.

زالی با اشاره به ازدحام‌های پایان اسفند یادآور شد: ازدحامات چهارشنبه آخر سال، خریدهای هفته آخر اسفند و همچنین مسافرت‌ها یک فرصت سوزی برای کنترل بیماری محسوب می‌شود در حالی که می‌توانستیم برعکس عمل کرده و در دو هفته اول فروردین ماه به افول این بیماری در کشور کمک کنیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه دو هفته آتی یعنی هفته سوم و چهارم فروردین ماه نیز فرصتی حساس برای کنترل بیماری است، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، خودداری از سفرهای غیر ضروری درون شهری و جلوگیری از دورهمی های خانوادگی را راهی مؤثر برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر جواب‌های مثبت در تست‌های پی سی آر و تست‌های سریع استان تهران، گفت: این بدان معناست که ویروس به شدت در شهر فعال شده و هرگونه تردد غیر ضروری در شهر به معنای به استقبال مرگ رفتن تلقی می‌شود.

زالی در پایان گفت: اگر در دو هفته آتی بتوانیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم ممکن است بتوانیم از مرگ و میر بیشتر جلوگیری کنیم اما در غیر این صورت با یک کاتاستروف [فاجعه] در سطح استان تهران رو به رو خواهیم شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید