سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام افزایش شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی گفت: نتایج سفرهای نوروزی و دورهمی‌ها تا هفته آخر فروردین مشخص می شود.

 کرونای انگلیسی در تمام کشور چرخیده است/ ۴۶ شهرستان قرمز شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر خطر سفرها و دورهمی‌های نوروزی بر افزایش مبتلاهای کرونا، بیان کرد: برای مشخص شدن نتیجه سفرهای نوروزی و دورهمی‌هایی که در تعطیلات برگزار شده، حداقل باید تا هفته آخر فروردین صبر کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر روند افزایشی ابتلا و بستری در برخی استان‌ها مشاهده می‌شود که به طور مثال شهرستان‌های قرمز به ۴۶ و شهرستان‌های نارنجی به ۱۱۹ مورد رسیده است.

لاری افزود: این موارد را می‌توان ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تجمع‌ها در بازارها و مکان‌های سرپوشیده در هفته‌های منتهی به پایان سال ۱۳۹۹ دانست، در آن بازه زمانی نیز میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی دچار افت شدیدی شده بود و در حال حاضر نیز همین وضعیت ایجاد شده و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۵۶ درصد رسیده است و از طرفی با خطر خیز چهارم بیماری در کشور روبه رو هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: همان طور که بیش از یک سال گذشته بارها تکرار شده، بیماری کووید ۱۹ قابل پیش‌بینی نیست و کاملا به رفتار اجتماعی خودمان بستگی دارد، هر چقدر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بیشتر باشد و هرچقدر به مواردی مانند سفر نرفتن و عدم حضور در دورهمی‌های خانوادگی توجه می‌شد، میزان سرایت بیماری کاهش پیدا می‌کرد.

وی افزود: امیدواریم با سرعت بخشیدن به تامین واکسن و همچنین اضافه شدن واکسن داخلی به چرخه واکسیناسیون، موارد ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند و شاهد تابستانی آرام‌تر از سال گذشته باشیم.

لاری در مورد ویروس جهش یافته گفت: به هر حال ویروس جهش یافته انگلیسی در تمام کشور چرخیده، اما هنوز نمی‌توان گفت که این ویروس غالب شده است، این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید