جواد امام، دبیرکل حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب گفت: روند اتفاقات در کشور به گونه‌ای است که عملا در حال نزدیک شدن به یک بن‌بست هستیم و مردم احساس می‌کنند که در تصمیم‌گیری‌های کلان نقش‌آفرین نیستند.

روحانی رسما درخواست رفراندوم کند / نمی‌شود منافع ملی را براساس میل و نظر جریانی خاص انتخاب و دنبال کرد

به گزارش سلام نو به نقل از جماران، جواد امام درباره طرح مساله برگزاری رفراندوم و مراجعه به آراء عمومی که به تازگی توسط رئیس جمهور مطرح شد، گفت: من فکر می‌کنم با توجه به مشکلاتی که متوجه کشور در عرصه سیاست داخلی و سیاست خارجی با آن‌ها مواجه است، بحث رفراندوم و مراجعه به آراء مردم یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود چراکه عملا تغییر ریلی صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت قانون اساسی که این موضوع در آن پیش‌بینی شده، می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد؛ ضمن اینکه باید توجه کنیم که برگزاری رفراندوم یک بحث تازه و بدون پشتوانه نیست بلکه از ابتدا در قانون اساسی هم مطرح بوده اما به دلیل عدم استفاده از این ظرفیت، به یک تابو تبدیل شده است.

باید در راستای منافع ملی تصمیم بگیریم و حرکت کنیم

امام در ادامه اظهار داشت: اخیرا یکی از نواب رئیس مجلس بحث خط قرمز بودن مذاکره با آمریکا را مطرح کرده است، خب نباید تصمیم‌گیری‌های کلان ما تحت تاثیر نظر اشخاص و بدون در نظر گرفتن نظر اکثریت جامعه باشد؛ بلکه ما باید در راستای منافع ملی تصمیم بگیریم و حرکت کنیم.

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب تصریح کرد: مساله رفراندوم چندبار از سوی رئیس جمهور مطرح شده اما تاکنون به جایی نرسیده است. من فکر می‌کنم که آقای روحانی باید موضوعات مهم مدنظر برای رفراندوم را احصا کرده و برای آن‌ها رسما درخواست رفراندوم کند. روند اتفاقات در کشور به گونه ای است که عملا در حال نزدیک شدن به یک بن بست هستیم و مردم احساس می‌کنند که در تصمیم‌گیری‌های کلان نقش‌آفرین نیستند؛ لذا من فکر می‌کنم اگر ما برای این شرایط چاره‌اندیشی نکنیم با بحران مواجه می‌شویم. یکی از راه‌های خروج از این وضعیت، مراجعه به آراء عمومی است که از طریق رفراندوم باید اخذ شود.

منافع کشور بدون نظر و آرا عمومی قابل دسترسی نیست

فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره مخالفت‌هایی که نسبت به مساله رفراندوم وجود دارد، خاطرنشان کرد: به عقیده من این فقط تهدیدی است برای یک جریان خاص و محدود که اقلیت هستند و منافع خود را در خطر می‌بینند؛ در غیر اینصورت اگر آن‌ها احساس می‌کنند که منافع کشور را در نظر دارند، باید بدانند منافع کشور بدون نظر و آرا عمومی قابل دسترسی نیست و نمی‌شود منافع ملی را براساس میل و نظر خودشان انتخاب و دنبال کنند.

وی افزود: در نتیجه همه باید از این مساله استقبال کنند اما عدم استقبال به معنای این است که یک گروه صرفاً منافع خودشان را می‌بینند و این درواقع زیرسوال رفتن و محدود شدن قدرت یک جریان و افراد خاصی است.

امام در پایان گفت: مراجعه به آراء عمومی حتما پشتوانه نظام را تقویت خواهد کرد، اگر تصمیمی پشتوانه مردم را داشته باد، قطعا مردم حمایت می‌کنند و این موجب تقویت رابطه مردم و نظام می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید