۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 55237246

آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می دهد که زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۲۴۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۷ میلیون و ۷۲هزار تومان پرداخت کنند.

اولین قیمت اوراق مسکن در سال ۱۴۰۰

به گزارش سلام به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین قیمت‌های اوراق مسکن، متاهل‌های ساکن تهران برای این اوراق باید ۲۷ میلیون و ۷۲ هزار تومان پرداخت کنند.

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می دهد که تسه (اوراق) سال ۱۳۹۸ برای فروردین ۴۰ هزار و ۱۰۰ تومان، اردیبهشت ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان و خردادماه نیز ۵۶  هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر با قیمت  ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان، مرداد ۵۵ هزار تومان و در شهریور با قیمت ۵۴۵۷ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد می شود.

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال ۱۳۹۸ نیز به ترتیب ۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان، ۵۵ هزار و ۱۰۰ تومان و ۵۵ هزار و ۲۰۰ تومان بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند همان سال نیز با قیمت‌های ۵۵ هزار و ۴۰۰ تومان، ۵۳ هزار و ۷۰۰ و ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت تسه از فروردین تا اسفندماه سال گذشته

همچنین برای سال ۱۳۹۹ تسه فروردین ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان، اردیبهشت ۵۵ هزار تومان و خردادماه نیز ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال ۱۳۹۹ با قیمت ۵۶ هزار و ۳۰۰ تومان، در مرداد ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان و در شهریور ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در مهرماه ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان، در آبان ماه ۶۵ هزار و۱۰۰  تومان و در آذرماه ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت داشته اند. قیمت این اوراق در دی سال گذشته نیز ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان، در بهمن ماه  ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان  و در اسفندماه نیز ۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان است که این گزارش نیز بر اساس قیمت اسفند ماه سال گذشته نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

بر این اساس، با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود، برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۵۶ هزار و ۴۰۰ تومانی ۱۱ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان می شود. همچنین با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ چهار میلیون و ۵۱۲ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۱۵ میلیون و ۷۹۲هزار تومان می رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان می شود که همراه با هزینه چهار میلیون و ۵۱۲ تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۲۷ میلیون و ۷۲هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۹ میلیون و ۲۴ هزار تومان است.

این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۶ میلیون و ۷۶۵هزار تومان می شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید