سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران باید موثر باشد و توسط ایران مورد راستی آزمایی قرار گیرد.

سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران برداشته شدن همه تحریم‌های آمریکاست

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: همانطور که بارها به روشنی گفته شده، هیچ طرح گام به گامی مطرح نیست و سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران برداشته شدن همه تحریم‌های آمریکاست اعم از آنهایی که ترامپ پس از خروج از برجام مجدد اعمال و یا ابتدا برقرار کرد و همچنین تحریم‌هایی که تحت هر عنوان دیگری اعمال کرد.

وی افزود: بدیهی است این رفع تحریم‌ها باید موثر بوده و مورد راستی آزمایی توسط ایران قرار گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: توقف اقدامات جبرانی ایران و بازگرداندن آنها تنها متعاقب برداشته شدن همه تحریم‌ها و راستی آزمایی صورت خواهد گرفت.

پیش از این، جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود: قصد داریم درباره گام‌های ایران که باید برای بازگشت به پایبندی خود به برجام بردارد، گفت‌وگو کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ تحریمی را برای برداشته شدن، از پیش اعلام نمی‌کنیم اما یقیناً می‌گوییم که گام‌های کاهش تحریمی که آمریکا باید در تبعیت از برجام بردارد هم جزو موارد گفت‌وگو خواهد بود، مدعی شد: درباره گام‌های ایران که باید برای بازگشت به پایبندی خود به برجام بردارد، گفتگو می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید