رابرت مالی، نماینده دولت آمریکا در امور ایران گفت: ما می‌خواهیم ایران به پایبندی کامل به توافق بازگردد. ایالات متحده می‌داند برای اینکه کار، واشنگتن باید نسبت به برداشتن تحریم‌هایی که با برجام ناسازگار است، اقدام کند.

واشنگتن برای رفع تحریم‌های «ناسازگار» با برجام آماده است

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای مدعی آمادگی واشنگتن برای برداشتن تحریم‌های ناسازگار با توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام شد.

«رابرت مالی» در مصاحبه با شبکه «پی‌بی‌اس» گفت: ما می‌خواهیم ایران به پایبندی کامل به توافق بازگردد. ایالات متحده می‌داند برای اینکه کار، واشنگتن باید نسبت به برداشتن تحریم‌هایی که با برجام ناسازگار است، اقدام کند.

وی به افزایش میزان اورانیوم غنی‌شده ایران اشاره کرد و افزود: آنها امروز ۱۰ برابر بیشتر از زمان مشابه در سال ۲۰۱۷ اورانیوم غنی‌شده بیشتری دارند، بنابراین با استناد به همین آزمایش ساده متوجه می‌شویم که وضعیت ما امروز بهتر از آنچه که بوده‌ایم نیست و شرایط بدتری داریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره آمادگی دولت بایدن برای برداشتن تحریم‌هایی که دولت ترامپ وضع کرده است، گفت: آنچه که رئیس جمهور بایدن گفت این است که آماده است به انطباق با توافق بازگردد در صورتی که ایران آماده بازگشت به پایبندی به توافق باشد.

مالی افزود: بنابراین ما ناچاریم تحریم‌هایی را که مغایر توافق باشد، برداریم اگر ایران آماده باشد که اقدامات هسته‌ای که در مغایرت با تعهدات برجامی‌اش انجام داده است را معکوس سازد و به مسیر سابق بازگرداند.

این در حالی است که کمیسیون مشترک برجام روز جمعه به صورت مجازی با حضور ایران، اتحادیه اروپا، چین، روسیه و سه کشور اروپایی برگزار گردید.

قرار است این نشست روز سه‌شنبه به صورت حضوری در وین ادامه پیدا کند.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم مدعی است که مقامات آمریکا در نشست وین شرکت می‌کنند اما مذاکرات با ایران غیر مستقیم خواهد بود و آنها با شرکای اروپایی و چین و روسیه وارد گفتگو می‌شوند.

همچنین محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران بلافاصله بعد از اتمام نشست کمیسیون مشترک برجام اطمینان داد که دیدار رو در رویی میان دو طرف آمریکایی و ایرانی صورت نخواهد گرفت چرا که این کار لزومی ندارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید