بررسی میدانی آپارتمان‌های عرضه شده به بازار مسکن نشان می دهد که عرضه فایل «املاک سبز و خوش قیمت » به بازار افزایش یافته است.

بازگشت فایل‌های سبز به بازار مسکن/ قیمت

به گزارش سلام نو، دنیای‌اقتصاد نوشت: بررسی فایل املاک عرضه‌شده به بازار مسکن پایتخت نشان می‌دهد برخی از مالکان برای فروش ملک خود به ارائه قیمت‌های پیشنهادی مناسب‌تر و پایین‌تر از قیمت میانگین منطقه روی آورده‌اند. از همین رو تعداد فایل‌های موسوم به «سبز» در بازار افزایش پیدا کرده است.

بررسی میدانی آپارتمان‌های عرضه شده به بازار مسکن از طریق بنگاه‌های املاک و سامانه‌های مجازی بیانگر یک نوع دسته‌بندی خاص میان املاک است. گروه نخست املاکی هستند که با رنگ سیاه مشخص شده‌اند. این املاک عمدتا نزدیک به قیمت میانگین و متعارف منطقه، قیمت‌گذاری شده‌اند. دسته دوم، فایل‌های سبزرنگ هستند که قیمت پیشنهادی عنوان شده برای آنها کمتر از قیمت میانگین منطقه است و نهایتا دسته سوم، فایل‌هایی هستند که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند و عمدتا قیمت آنها بالاتر از قیمت میانگین و آپارتمان‌های مشابه در آن منطقه است.

اکنون بررسی مجموع فایل‌های عرضه شده حاکی از آن است که تعداد فایل‌های سبزرنگ به بازار مسکن افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که مطابق با گزارش بانک مرکزی تورم ماهانه مسکن در ماه پایانی سال گذشته روبه افزایش بوده است. مشاوران املاک درباره این تناقض عنوان می‌کنند فایل‌های سبز رنگ که طی این روزها در بازار عرضه شده‌اند، عمدتا به املاک با سن بنای بالا و زیربنای بیش از ۸۰ مترمربع اختصاص دارد.

به گفته آنها عمده مالکان و سازندگان واحدهای نوساز تا کمتر از ۱۰ سال، همچنان حاضر به تعدیل قیمت‌های پیشنهادی نیستند.

بازگشت فایل‌های سبز به بازار مسکن/ قیمت

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید