ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: موضوع اصلی گفتگوهای وین گام‌های هسته‌ای ایران برای بازگشتن به تعهدهای برجامی است.

با توجه به در پیش بودن مذاکره‌های سخت، انتظار نداریم به پیشرفت فوری برسیم / واشنگتن برای مذاکره رو در رو آماده است

به گزارش سلام نو، همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، نوشت: پرایس با تایید حضور آمریکا در نشست هفته آینده کشورهای عضو برجام در وین گفت: «هنوز در روزهای اول هستیم و با توجه در پیش بودن مذاکره‌های سخت، انتظار نداریم به پیشرفت فوری برسیم اما ما این را یک گام سازنده رو به جلو می‌دانیم. در حال حاضر منتظر گفتگوهای مستقیم در روند فعلی بین ایالات متحده و ایران نیستیم، هر چند واشنگتن برای مذاکره رو در رو آماده است.»

طرف‌های اروپایی برجام از مذاکره جداگانه با هیات‌های ایران و آمریکایی در وین خبر دادند. هر چند مقام‌های ایران پیش‌تر هر گونه گفتگوی مستقیم را با آمریکا رد کرده‌اند، با این حال یک مقام اروپایی به رویترز گفت: «ایران و آمریکا هر دو در یک شهر خواهند بود اما نه در یک اتاق.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا موضوع اصلی گفتگوهای وین را «گام‌های هسته‌ای ایران برای بازگشتن به تعهدهای برجامی» دانست و افزود: «بخش دیگر گفتگوها گام‌هایی است که آمریکا باید برای برداشتن تحریم‌ها بردارد و مانند ایران به تعهدهای خود در توافق هسته‌ای بازگردد.»

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید