وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از حضور این کشور در نشست وین برای بازگشت دوجانبه به برجام خبر داد.

در نشست وین برای بازگشت دوجانبه به برجام شرکت خواهیم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا خبر داد که این کشور در نشست روز سه‌شنبه آتی در وین اتریش برای بحث درباره بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک حضور خواهد یافت.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: «ما برای شرکت در گفت‌وگوها با شرکای اروپایی، روسیه و چین برای مشخص کردن موضوعاتی که شامل بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام با ایران است، موافقت کردیم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «از آنجا که مذاکرات سختی پیش رو قرار دارد، ما انتظار تحول غیر منتظره فوری نداریم اما معتقدیم که این گامی رو به جلو است».

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود گفته است: «این گفت‌وگوها درباره گروه‌های کاری که اتحادیه اروپا با باقیمانده اعضای برجام از جمله ایران تشکیل می‌دهد،‌ ایجاد خواهد شد. موضوعات اولیه‌ای که مورد بحث قرار خواهد گرفت گام‌های هسته‌ای است که ایران باید در راستای بازگشت به پایبندی به شرایط برجام اتخاذ کند و گام‌های کاهش تحریمی است که آمریکا باید در راستای بازگشت به پایبkدی بردارد ».

در این بیانیه آمده است: «در حال حاضر انتظار نداریم که گفت‌وگوهای مستقیمی میان آمریکا و ایران در این روند انجام شود اگر چه آمریکا آماده آن است. این گفت‌وگوها روز ۶ آوریل (۱۷ فروردین) در اتریش آغاز می‌شود».

این بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حالی منتشر می‌شود که در پی برگزاری جلسه مجازی امروز کمیسیون برجام یک منبع بلندپایه آگاه به پرس تی وی گفت: جمهوری اسلامی ایران تا قبل از رفع کلیه تحریم‌ها هیچ گفتگویی با آمریکا چه با واسطه و چه بدون واسطه انجام نخواهد داد. 

این منبع بلندپایه تاکید کرد: همانطور که آمریکا بدون مذاکره از برجام خارج شد و تحریمها را بر ایران تحمیل کرد اکنون نیز بدون مذاکره باید همه تحریم‌ها را بردارد.

امروز نیز «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران بعد از پایان نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در پیامی توییتی اعلام کرد که هرگونه نشستی بین تهران و واشنگتن «غیرضروری» است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید