با پایان نشست مجازی امروز کمیسیون مشترک برجام، اعضا با صدور بیانیه‌ای آمادگی خود را برای بررسی موضوع بازگشت امریکا به برجام اعلام کردند.

تماس‌های هماهنگ‌کننده برجام با اعضا و آمریکا شدت خواهد گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است که نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در روز ۲ آوریل ۲۰۲۱ (جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰) بصورت مجازی برگزار شد. مطابق مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافقنامه است.

این بیانیه می‌افزاید ؛ کمیسیون مشترک، به ریاست معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی، انریکه مورا، از طرف جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونین/مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار گردید.

بیانیه یاد شده حاکیست؛ اعضا  در راستای بیانیه مشترک وزرا مورخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰، اعضا چشم‌انداز بازگشت کامل ایالات متحده به برجام را مدنظر قرار دادند و آمادگی خود را جهت بررسی موضوع با نگرش مثبت و در یک تلاش جمعی مورد تاکید قرار دادند. آن ها همچنین تعهد خود را برای حفظ برجام و گفت‌وگو درباره راه‌کارهای اطمینان از بازگشت به اجرای کامل و موثر آن مورد تاکید قرار دادند.

این بیانیه می‌افزاید که اعضای برجام تصمیم گرفتند تا جلسه کمیسیون مشترک را هفته آینده جهت تداوم رایزنی ها در وین از سر بگیرند تا اقدامات مربوط به لغو تحریم‌ها و گام های هسته‌ای را از طریق برگزاری جلسات گروه های کارشناسی مربوطه مشخص کنند.

براساس بیانیه یادشده، هماهنگ کننده برجام نیز تماس‌های جداگانه‌ را در وین با تمام اعضای برجام و آمریکا شدت خواهد بخشید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید