محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از به صدا درآمدن زنگ خطر کمبود آب در تهران خبر داد و گفت:در حال حاضر ذخایر برفی شرق تهران مطلوب نیست و این موضوع نگران‌کننده است.

به صدا درآمدن زنگ خطر کمبود آب در تهران

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  تامین آب تهران در تابستان ۱۴۰۰ گفت: در حال حاضر ذخایر برفی شرق تهران مطلوب نیست و این موضوع نگران‌کننده است.

او ادامه داد: زمانی که ذخیره برف کاهش پیدا می‌کند، قطعا آب ورودی به سدها نیز کمتر می‌شود، همیشه در این مواقع سال در بالادست سدهای لتیان و لار ۶ تا ۶.۵ متر ارتفاع برف داشته‌ایم اما اکنون حداکثر ارتفاع یک متر است و این هشدار بسیار سنگینی است.  

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران  با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از منابع آب شهر تهران را در شرق استان از دست داده ایم، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تابستان امسال شبیه تابستان ۱۳۹۷ و سخت باشد، متاسفانه آب رودخانه‌ها محدود است، وقتی ذخیره برف کم باشد ورودی به سدها کاهش پیدا می‌کند و به بقیه سامانه‌ها نیز فشار وارد می‌کند.  

بختیاری اضافه کرد: وارد مدار شدن تصفیه‌خانه ششم کمک بسیار زیادی به تامین آب شهر خواهد کرد و به دلیل رینگ شدن شبکه می‌توانیم تامین آب را مدیریت کنیم.  

 وی درباره احتمال تغییر کیفیت آب در فصل تابستان تاکید کرد: اگر مردم همکاری کنند و مشکلی پیش نیاید به هیچ عنوان دچار افت کیفیت آب نخواهیم بود. 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید