عبدالرضا قاسم پور جانشین استاندار در ستاد مدیریت بیماری کرونای فارس از ممنوعیت ورود و خروج خودروهای بومی از شیراز و سایر شهرستان‌های قرمز و نارنجی استان وبالعکس خبر داد.

ممنوعیت ورود و خروج به شیراز به علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، جانشین استاندار در ستاد مدیریت بیماری کرونای فارس با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان کرونایی در این استان گفت: خروج خودروهای بومی از شیراز و سایر شهرستان‌های قرمز و نارنجی فارس و همچنین ورود خودروهای غیر بومی به شیراز و شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع است.

عبدالرضا قاسم پور تاکید کرد: برای خودروهای متخلف جریمه‌ ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی اعمال خواهد شد.

او با تاکید بر تشدید کنترل‌ها در مبادی ورودی و خروجی‌ها در ۱۳ فروردین افزود: اکنون از ۳۶ شهرستان فارس، سه شهرستان زرین دشت، ارسنجان و داراب در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان شیراز، مرودشت، ممسنی، سپیدان، کازرون و جهرم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گفته جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی در استان دارای وضعیت آبی نیست. 

قاسمپور خواستار همکاری مردم با توجه به شدت گرفتن روند شیوع کرونای انگلیسی و افزایش آمار مبتلایان در فارس شد و گفت: انتظار داریم که مردم با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و جدی گرفتن هشدارها، کمک کنند که از این شرایط نیز عبور کنیم.

او به اعمال برخی محدودیت‌ها اشاره کرد و افزود: فعالیت اصناف و گروه‌های شغلی در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک، در شهرهای نارنجی مشاغل گروه یک و دو و در شهرهای زرد مشاغل گروه یک، دو و سه می‌توانند فعال باشند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: محدودیت‌ها شامل دورکاری کارکنان دولت، فعالیت اصناف، تردد خودروها، آموزش و برگزاری مراسم‌های فرهنگی و اجتماعی است که باید بر اساس مصوبه ستاد رعایت شود.

قاسمپور با بیان اینکه در بحث آموزش نیز کماکان آموزش در تمام مقاطع و پایه‌های تحصیلی به شکل مجازی انجام می‌شود و آموزش حضوری نداریم، ادامه داد: همچنین تمام برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی، آیینی، اجتماعی و مذهبی و همچنین نمازهای جمعه و جماعات در شهرهای قرمز و نارنجی به طور کامل تعطیل است.

قاسمپور یادآور شد: با توجه به روند صعودی آمار و افزایش مبتلایان، در بیمارستان‌های چمران و نمازی شیراز مجددا پذیرش بیمار داشته‌ایم و فعالیت بیمارستان پشتیبان هم مجددا از سر گرفته خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید