فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز از ناسالم شدن هوای البرز برای گروه‌های حساس خبر داد و گفت: بر اساس شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های اشتهارد، نظرآباد، ساوجبلاغ و فردیس به ترتیب ۴۳، ۸۱، ۸۳ و ۱۰۱ است که بر این مبنا اشتهارد در وضعیت سالم، نظرآباد و ساوجبلاغ در وضعیت قابل قبول و فردیس ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

هوای البرز برای گروه‌های حساس ناسالم شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، فردین حکیمی اظهار کرد: بر اساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در دو ایستگاه کرج هم‌اکنون بر روی عدد ۱۰۶ قرار گرفته و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی بیان کرد: بر همین اساس شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های اشتهارد، نظرآباد، ساوجبلاغ و فردیس به ترتیب ۴۳، ۸۱، ۸۳ و ۱۰۱ است که بر این مبنا اشتهارد در وضعیت سالم، نظرآباد و ساوجبلاغ در وضعیت قابل قبول و فردیس ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز تصریح کرد: به علت سکون جوی که منجر به پدیده وارونگی می‌شود با افزایش آلودگی هوا روبه‌رو هستیم که شاخص آلودگی هوای استان را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داده است.

وی متذکر شد: توصیه می‌کنیم گروه‌های حساس به ویژه بیماران قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان به ویژه در شهرستان فردیس از منزل خارج نشده و دیگر گروه‌ها نیز از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل پرهیز کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید