شکرالله حسن بیگی رییس ستاد انتخابات استان تهران از آغاز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از امروز جمعه ۱۳ فروردین خبر داد.

آغاز ثبت‌نام انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در تهران

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، شکرالله حسن بیگی‌گفت: این ثبت نام از ساعت هشت صبح امروز آغاز و تا ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه در مجموع به مدت هفت روز ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: داوطلبان می توانند جهت ثبت نام به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا ستاد انتخابات کشور (از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) مراجعه کنند.

حسن بیگی افزود: مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام شامل اصل شناسنامه عکس دار و کارت ملی، یک نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی، ۲ قطعه عکس ۴*۶ جدید و تکمیل فرم پرسشنامه اعلام داوطلبی است.

رییس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: بر اساس مصوبه هشتمین دوره اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (۱۳۹۹/۱۲/۰۴) شرایط داوطلبان انتخابات این مجلس، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۴۰ سال تمام، دارا بودن توانایی لازم جهت انجام وظایف مربوط به نمایندگی مجلس خبرگان، عدالت و اشتهار به دیانت، وثوق، شایستگی و سلامت اخلاقی و اقتصادی، داشتن بینش مناسب سیاسی - اجتماعی و آشنایی لازم با مسائل روز، تعهد به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری ایران است.

به گفته وی، از دیگر شرایط داوطلبان، التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه، نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی به تشخیص مراجع قانونی و رسمی نظام و اجتهاد در حدی است که قدرت استنباط برخی مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد.

حسن بیگی تاکید کرد: برپایه این مصوبه، مرجع تشخیص دارا بودن شرایط داوطلبان، فقهای شورای نگهبان است.

وی ادامه داد: تشخیص اجتهاد داوطلبان از طریق آزمون کتبی و شفاهی پیش از انتخابات توسط فقهای شورای نگهبان، انجام می شود و فقهای شورای نگهبان پس از بررسی های لازم، پاسخگو بوده و در صورت رد صلاحیت یا ابطال آراء فرد انتخاب شونده در صورت مطالبه، دلایل و مستندات رد صلاحیت یا ابطال آراء آن فرد را به صورت کتبی به وی ابلاغ می کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید