۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
کد خبر: 55236706

پانزدهمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) با حضور ۲۳ تولیدکننده عضو اوپک پلاس آغاز شد.

آغاز پانزدهمین نشست اوپک‌پلاس

به گزارش سلام نو به نقل از وزارت نفت، ۲۳ تولیدکننده عضو اوپک پلاس در نشست پنجشنبه، ۱۲ فروردین و پس از پایان سخنرانی عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه و دیامنتینو آزودو، رئیس نشست اوپک و وزیر معادن و نفت آنگولا در آئین افتتاحیه، در نشست پشت درهای بسته درباره تولید نفت در ماه‌های آینده تصمیم‌گیری خواهند کرد.

خبرها پیش از برگزاری این نشست حاکی از آن است که ائتلاف اوپک پلاس همانند دو نشست گذشته با مستثنی کردن روسیه و قزاقستان با توقف تولید نفت موافقت خواهند کرد، اگرچه برخی خبرها نیز حکایت از اعتراض برخی از اعضای این ائتلاف به عدم پایبندی قزاقستان دارد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک در جریان پنجاهمین نشست کمیته فنی مشترک کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به JTC که دهم فروردین‌ماه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، عنوان کرد: در حالی که بازار در ماه گذشته شاهد تحولات مثبت زیادی بود، اما با تردید و شکنندگی مداوم ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا هم روبه‌رو شد.

ائتلاف اوپک پلاس در چهاردهمین نشست خود به روسیه و قزاقستان مجوز داد مجموع تولید روزانه خود را در ماه آوریل ۲۰۲۱ روزانه ۱۵۰ هزار بشکه افزایش دهند. سهم روسیه از این مقدار افزایش تولید ۱۳۰ هزار بشکه و سهم قزاقستان ۲۰ هزار بشکه در روز تعیین شد.

با تصمیم نشست گذشته اوپک پلاس، مقدار کاهش تولید اعضای اوپک پلاس بر مبنای رقم کاهش تولید ماه مارس سال ۲۰۲۱ میلادی، در ماه آوریل به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

عربستان نیز در نشست گذشته اعلام کرد به کاهش داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای خود در ماه آوریل ادامه خواهد داد.

قیمت نفت خام برنت در آستانه پانزدهمین نشست اوپک پلاس بالاتر از ۶۳ دلار برای برنت قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید