اگر فکر می‌کنید میوه خوردن هیچ خطری برای قند خون شما ندارد و قند تمام میوه‌ها طبیعی و سالم است سخت در اشتباه هستید و باید بیشتر دقت کنید.

میوه‌هایی که دشمن قند خون هستند

به گزارش خبرنگار سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از اکسپرس، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ تقابل سختی برای ایجاد تعادل در سطح قند خون خود دارند. این افراد باید از یک رژیم سفت و سخت تبعیت کرده و سطح قند خونشان را به طور پیوسته مورد سنجش قرار دهند.

افراد مبتلا به دیابت در صورت عدم مراعات غذایی شاهد افزایش سریع قند خون خواهند بود، زیرا آن‌ها به میزان کافی انسولین (که مسئول جذب قند از خون است) تولید نمی‌کنند و یا سلول‌ها نسبت به انسولین مقاومت نشان می‌دهند. انسولین هورمونی است که از سوی پانکراس تولید می‌شود و باعث تنظیم سطح قند خون می‌شود.

رایج‌ترین علائم ابتلا به دیابت نوع ۲ شامل موارد ذیل می‌شود:

۱- زیاده روی در دفع ادرار به ویژه در طول شب
۲- احساس تشنگی دائمی
۳- احساس خستگی دائمی
۴- کاهش وزن بی دلیل
۵- زمانبر بودن ترمیم و بهبودی زخم‌ها
۶- داشتن دید تار

گرچه همواره متخصصان تغذیه بر مصرف میوه‌ها به عنوان یک مواد غذایی سالم تاکید دارند، اما برخی میوه‌ها می‌توانند برای افراد دیابتی بسیار مضر باشند. تحقیقات نشان داده است میوه‌های گرمسیری مانند انبه، موز، خربزه و آناناس به دلیل آنکه سرشار از قند هستند می‌توانند باعث افزایش سریع قند خون بیماران دیابتی شوند.

با این حال، افراد دیابتی نباید میوه‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنند. میوه‌هایی مانند توت فرنگی، تمشک، سیب و گلابی گزینه‌های خوبی هستند که این بیماران می‌توانند به صورت متعادل از آن‌ها استفاده کنند.

افراد دیابتی بهتر است از مواد غذایی دارای فیبر بالا استفاده کنند. غلات کامل، برنج قهوه‌ای و نان سبوس دار از آن جمله هستند. مواد غذایی دارای قندهای ساده مانند شیرینی‌ها نیز به طور کلی باید از رژیم غذایی حذف شوند.

میوه‌هایی که دشمن قند خون هستند

زیاده روی در مصرف قند چگونه باعث برهم خوردن کنترل قند خون می‌شود؟

متخصصان می‌گویند اگر فرد به طور مستمر اقدام به مصرف قند کند، بدن نیز مجبور به ترشح مداوم انسولین برای انتقال گلوگز خواهد شد. این در حالی است که گیرنده‌های انسولین برای کارکرد مداوم و بی وقفه طراحی نشده اند و برای عملکرد بهتر باید گیرنده‌های انسولین استراحت کنند.

در نتیجه به مرور این امر منجر به مقاومت به انسولین می‌شود. در این حالت، سلول‌های بدن پاسخ مناسبی به انسولین نمی‌دهند و درپی آن جذب گلوکز دچار اختلال می‌شود. همین امر به طور ثانویه باعث افزایش قند خون می‌شود.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام US ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    از آموزش داده شده در خصوص قندخون بسیار متشکرم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید