۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 55236664

آن طور که روابط عمومی مجموعه تفریحی ورزشی توچال اعلام کرد است این مجموعه در روز ۱۳ فروردین، مصادف با روز طبیعیت تعطیل است و میزبان مردم نخواهد بود.

توچال در روز ۱۳ به در تعطیل است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، توچال قله‌ای در شمال تهران (شهرستان شمیرانات) به ارتفاع سه هزار و ۹۶۲ متر است که بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز به حساب می‌آید.

مجموعه تفریحی ورزشی توچال دارای امکاناتی همچون تله‌کابین، بام تهران، تله‌سی‌یژ، پیست اسکی، سورتمه، مسیر کوهنوردی، جاده سلامتی و هتل، به یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است.

پیست اسکی توچال ظرفیت حضور همزمان یکهزار و ۴۰۰ اسکی‌باز را دارد اما با اعمال محدودیت‌ها برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و صیانت از سلامت شهروندان، اجازه فروش روزانه بلیت برای ۷۰۰ نفر داده می‌شود.

از همین رو در استان تهران نیز حمید رضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران و رئیس کمیته تامین ستاد کرونای این استان طی دستورالعملی به تمامی بخش های مختلف اجرایی اعلام کرد که بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کشور، هر نوع دورهمی و تجمع در روز طبیعت در بوستان ها و فضای سبز استان ممنوع است.

به دنبال ابلاغ این دستورالعمل، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران نیز خبر داد که‌ تمامی ۲ هزار و ۲۸۹ بوستان های شهری و جنگلی پایتخت در روز طبیعت تعطیل است.

وی این را هم اضافه کرد که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا فقط در روز ۱۳ فروردین تمامی بوستان های شهر تهران تعطیل و این بخشنامه به شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران ارسال شده است.

در کنار این تدابیر، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به مصوبه ستادملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی بوستان های پایتخت در روز طبیعت اعلام کرد: توقف و پارک خودروها در اطراف بوستان های شهر هم در این روز ممنوع است.

سردار رحیمی توضیح داد: مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی بوستان های پایتخت ابلاغ شد که در تلاشیم با همکاری شهرداری تهران ورودی تمامی بوستان های پایتخت در روز ۱۳ فروردین مسدود شود.

وی افزود: پلیس از سحرگاه سیزدهم فروردین در بوستان‌ها حضور دارد و ورود به بوستان‌ها و پارک‌ها ممنوع است.

رحیمی تاکید کرد: در روز طبیعت با توجه به نارنجی بودن شهر تهران خودروهای مختلف که به بوستان‌ها و پارک‌ها مراجعه کنند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید