سرهنگ حسین حسن‌پور جانشین فرماندهی انتظامی گیلان از دستگیری یک قاچاقچی ۳۴ ساله و کشف هشت قلم شی عتیقه مربوط به عصر آهن در شهرستان سیاهکل خبر داد.

دستگیری قاچاقچی جوان و کشف هشت شی عتیقه‌ مربوط به عصر آهن در سیاهکل

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سرهنگ حسین حسن‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از وظایف پلیس برخورد با قاچاقچیان میراث فرهنگی و آثار باستانی است، اظهار کرد: نیروی انتظامی برای پیشگیری از جرائم به ویژه قاچاق میراث فرهنگی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی گفت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر فعالیت فردی در زمینه خرید و فروش اشیای عتیقه حاصل از حفاری غیرمجاز در یکی از دهستان‌های شهرستان سیاهکل، پیگیری موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه با تحقیقات نامحسوس صورت گرفته صحت موضوع محرز و با اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، متهم این پرونده و منزلش شناسایی شد، افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و هشت قلم شی عتیقه اعم از پنج عدد سرنیزه و سه عدد کوزه را کشف کردند.

وی از دستگیری و معرفی متهم ۳۴ ساله این پرونده به مرجع قضائی خبر داد و گفت: متهم روانه زندان شد. ارزش اشیای کشف شده نیز توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

سرهنگ حسن‌پور به تحویل اشیای عتیقه کشف شده به اداره میراث فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: کارشناسان عتیقه‌های کشف شده را مربوط به عصر آهن اعلام کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در پایان خاطرنشان کرد: تمدن و هویت هر ملتی ریشه در میراث فرهنگی آن دارد و نیروی انتظامی قاطعانه با هرگونه قاچاق آثار باستانی مقابله و از این میراث‌های گران‌بهای حفاظت و حراست می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید